Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mmmmm...
Enlig Bilia Nacka som monterat motorvärmare så är det bara gilla läget typ :(
Dom har efter mycket om och men lyckats få fram att den misständer på 3:ans och 5:ans cylinder om jag inte missminner mig helt.
Jag har haft så mycket strul med den verkstaden så jag gav tyvärr upp att få det åtgärdat, och jag orkar inte driva det vidare.
NordmanV8 skrev:Mmmmm...
Dom har efter mycket om och men lyckats få fram att den misständer på 3:ans och 5:ans cylinder om jag inte missminner mig helt.
Jag har haft så mycket strul med den verkstaden så jag gav tyvärr upp att få det åtgärdat, och jag orkar inte driva det vidare.

Fy fan va tråkigt när det blir på det viset, Hade inne min bil förra veckan men dom kom fram till att det inte var nåt fel på bilen. Men att jag skulle återkomma om det inte blev bättre.
Ska åka förbi imorgon efter jobbet och kolla med dom, men ska också kolla med en "riktig" mekaniker på farsans jobb va felet kan vara som inte behöver en dator i handen för att konstatera vad felet är.

Men om jag får reda på något så ska jag skriva och berätta varför det är på detta viset.

Mvh
rüttner skrev:
NordmanV8 skrev:Mmmmm...

Fy fan va tråkigt när det blir på det viset, Hade inne min bil förra veckan men dom kom fram till att det inte var nåt fel på bilen. Men att jag skulle återkomma om det inte blev bättre.
Ska åka förbi imorgon efter jobbet och kolla med dom, men ska också kolla med en "riktig" mekaniker på farsans jobb va felet kan vara som inte behöver en dator i handen för att konstatera vad felet är.

Men om jag får reda på något så ska jag skriva och berätta varför det är på detta viset.

Mvh
En liten update.
Brydde mig inte om att åka till volvo idag utan stannade kvar på jobbet och hissade upp bilen för att se vad problemet kunde vara, visade sig att jordkabeln till motorvärmaren var lös.
Meken hade borrat ett för stort hål i vänstra frambalken och bara hängt i skruven som skulle hålla jorden, han hade inte heller skrapat ytan där jordkabeln satt.
Och sen var ju ännu värre att inga slangklämmor till motorvärmaren var ju riktigt åtdragna heller.
Så har fixat iordning detta nu och väntar tills imorgon bitti för att gå ut och kolla och hoppas att allt funkar:D

Ska uppdatera även imorgon för att se vad som händer.
Men jösses...
Vilken verkstad har du lämnat in bilen på?

Jag har faktiskt inte kollat detta själv på min bil. Men det kan ju vara läge att göra det kanske...
Krollspell skrev: Doppvärmare? Är inte numera alla värmarna utanpåliggande?
Det är slang/dopp värmare på min T6:a. Jag tror man gått tillbaka lite till det från de ineffektiva värmeelementen som monterades på P2 plattformen.

/Martin

PS. Tur man valde att montera värmare/kupéuttag själv så man vet att det blev ordentligt gjort....
Användarvisningsbild
av Vojje
Tur och tur. Antingen är du elektriker eller så har du en särskild behörighet på just denna installation efter genomgången utbildning,
eller så är den s.k. monteringen olaglig.
Vojje skrev:eller så är den s.k. monteringen olaglig.
Ehhh, Näe..

Det är märkligt att man aldrig upphör att förvånas. Menar du på fullaste allvar att en "out of the box" motorvärmarmontering skulle kräva behörighet?

/Martin
Användarvisningsbild
av Brainy
Vojje: Räcker väl att det är fackmannamässigt utfört? Vilket utifrån den här tråden inte verkar vara så svårt ;)

Har aldrig hört talas om att man inte skulle få montera en motorvärmare själv.

Vad sen verkstäderna har för krav på kompetens är ju inte riktigt samma sak.

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]

Strömsparläge

Hej! För visade VOC appen "strömspa[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Bra att du fattat det nu Over and out.

Han hade ingen lösning . Jag skrotade bilen.