Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Novis01 skrev:
perhall skrev:... Jag var inte orsaken:) Det var en bil av främmande märke som öppnade förardörren in i min bil när jag körde förbi i 40 km/h ca....
PH
Hur bra var passformen på hans dörr efter ert möte? :wink:
Hans dörr såg ut som en klump skrot med en skev fönsterruta längst upp:)
Och vem var vållande ? :roll:
AndersP skrev:Och vem var vållande ? :roll:
Motparten. Trodde att det framgick. Har ju eg. inte så mycket med det jag skriver att göra men om en dörr flyger in i min bil när jag kör från stillastående bil är nog skaderegleringen rätt enkel./PH
Kul å höra att det finns seriösa verkstäder också! :idea:

Det är bara att gratulera, fick nyligen tillbaka en av mina vagnar från ett ärende med Trög Hansa och där skulle reparationen ta tre veckor. Det tog åtta...plus tre återbesök för åtgärd av diverse återstående fel såsom nyansskillnader, varningslampor och lite annat smått och gott. Slutnotan för det kalaset landade på 92k i delar - exklusive moms, jobb och lack. TH ångrade sig i efterhand och meddelade bittert att de borde ha skrotat kärran istället :lol:
perhall skrev:
Motparten. Trodde att det framgick. Har ju eg. inte så mycket med det jag skriver att göra men om en dörr flyger in i min bil när jag kör från stillastående bil är nog skaderegleringen rätt enkel./PH
Det är väl som alltid så att vissa tycker att det är mer intressant med en syndabock än att det faktiska problemet blev löst! :wink:
Namn Adress Postort Telefon
Auto City Kungsholmen AB Kronobergsgatan 45 Stockholm 08-331113

Jag uttrycker bara en viss ödmjukhet inför vållandefrågan. Ibland är man inte helt oskyldig trots att man inte är vållande och tvärtom. Ibland gör man själv bort sig så även om jag hittills inte varit vållande på drygt 20 år kan jag ju bli det när som helst. Och jag tycker det är trist att läsa "En idiot körde på mig, min nya fina bil är förstörd och ssjunker 35 000 i värde" - försäkringsbolaget kan ju rimligen inte ge en ny bil åt alla som är påkörda.../PH
Variosboy skrev:
perhall skrev:
Det är väl som alltid så att vissa tycker att det är mer intressant med en syndabock än att det faktiska problemet blev löst! :wink:
Du ? :-O)
Volvo 940 maxxecu mini bygge

Tänker du göra en ny kabelhärva ell[…]

Ja jag kommer ju iallafall ha ut pinnarna varje d&[…]

Löste sig detta för TS genom att byta br[…]

Om det ska va en v40 och 100mil i veckan så […]