Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HerrDödén
Är det i V770II likadant som i V70N Bi-fuel, att man växlar mellan gas- och bensindrift med en knapp på konsolen?
av MattiasD
pumpnasare skrev: Dra samma resonemang med en etanol ägare :D poängen är att du skall köra på etanol och inte bensin :D
Jag har aldrig tankat BF95 bara E85!

Hur många dieselbilförare kör enligt eu-körcykel? Det är nämligen endast då deras bil är miljöklassad och subventionerad av staten.
av pumpnasare
Men hallå Mattias
Skrev jag så?
Tror det är fler som går på sprit här
av MattiasD
pumpnasare skrev:Men hallå Mattias
Skrev jag så?
Nä, det blev visst nått galet vid citeringen...inte ens sprit kan jag skylla på :wink:
av pumpnasare
MattiasD skrev:
pumpnasare skrev:Men hallå Mattias
Skrev jag så?
Nä, det blev visst nått galet vid citeringen...inte ens sprit kan jag skylla på :wink:

Ok skyll på åldern som jag brukar göra :lol:
Användarvisningsbild
av Racetwin2
hmmm...snubblade just in på Info om att AFV:n från vecka 15 går att beställa med lågt golv (9cm) i stället för det höga (15cm). Skillnaden i körsträcka skall vara 25 mil mot 30 mil med stora tanken.

Iaf lite valfrihet :-)
Användarvisningsbild
av Guligan
Det är väl alldeles utmärkt med närmare 100 mils räckvidd mellan tankningarna. Varför "ska" man bara köra på gas för?? Poängen är väl just att det går att kombinera/alternera bränslena. Annars kunde man väl minimerat bensintanken och istället fått ett plant bagageutrymme...
Användarvisningsbild
av FWH
Guligan skrev:Det är väl alldeles utmärkt med närmare 100 mils räckvidd mellan tankningarna.
Det i sig är mycket bra.
Guligan skrev:Varför "ska" man bara köra på gas för?? Poängen är väl just att det går att kombinera/alternera bränslena.
Poängen med en biogas bil är att den ska vara miljövänlig. Det är den bara när den går på biogas (BG100).
Guligan skrev: Annars kunde man väl minimerat bensintanken och istället fått ett plant bagageutrymme...
Nu är ju nuvarande AFV en eftermarknads konvertad bil, så rent praktiskt är det nog inte det enklaste eftersom den inte är konstruerad för gas tankar från början.
Användarvisningsbild
av Guligan
Nu har jag ingen gasbil själv men jag har fått uppfattningen att det är betydligt vanligare att man tankar naturgas. Visserligen mindre CO2-utsläpp jämfört med bensindrift, om det nu renar miljösamvetet...
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Absolut Guligan! Jag har kört 3 miljöbilar i rad varav en gasbil för ett par år sedan. Man tankar främst för miljön men även för de som struntar i det så så har Gasen Alltid varit minst 2 kr billigare (motsvarande per liter bensin) så det finns många skäl att inte tanka bensin :) Just idag skiljer det ca 2,5 kr.
V60 sliter däck bak

Men står att första steget du länk[…]

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]

Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]