Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Givetvis vet jag att allt är möjligt i fabriken. Men det jag skrev ovan om svarta vs silvriga rails var när jag beställde min XC60 D5 awd R-design (då var D5 största motorn). Jag frågade om jag kunde få silvriga rails från fabrik mot pristillägg. Svaret blev "omöjligt", då R-design bygger på momentum och då är det svarta rails. Då sa jag att en US-spec XC60 R-design har silvriga rails, borde gå att byta ut mina också - "Omöjligt".
Användarvisningsbild
av na96gen
Inte ment som något utan jag bara håller med. Att det ska vara så svårt att få det man vill när man får det tex i andra länder. För silvirga rails har ju knappast något med typbesiktingar etc som en en viss motor t.ex.
av perhall
na96gen skrev:Generalagenten som sätter sina nivåer, jämför med Tyskland där kan man få en T6 som Kinetic. Men även som Momentum, Summum och R-Design. Men jag är osäker om dessa innehåller samma som i Sverige.
Som någon skriv tidigare tråd kring generalagenten så kan den bestämma om man vill ha en svart och en silvrig rails. Allt är mögligt att tillverka i fabriken,,
Det är inte samma innehåll, kanske 20% av grejerna skiljer. 17" ingår redan på Momentum, larm först på Summum etc.

Sen har väl alla fabriker vissa begränsningar, ibland av tekniska skäl (t ex ingen PDC fram utan dimljus, för det finns då ingen kabelstam = rimligt, kan inte va många % det gäller ändå) eller railsen (konstigt)...
PH
av Steff 99
na96gen skrev:Inte ment som något utan jag bara håller med. Att det ska vara så svårt att få det man vill när man får det tex i andra länder. För silvirga rails har ju knappast något med typbesiktingar etc som en en viss motor t.ex.
Varje lands importör bestämmer hur man vill att bilarna skall se ut, det räcker att gå till Norge så har de andra paket, klädslar m.m. som inte är beställningsbara för svensk marknad.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det är en sak som jag tycker är tråkigt med Volvo. Det snackas alltid om personligt hit och personligt dit, men varför har man inte möjlighet att göra mer personliga val då? T.ex en sak som jag tänker på som har varit uppe innan är svart innertak. Efter att man har kört ny BMW ett tag är det en sak som jag verkligen vill ha. Vet även att många inte vill ha kromade fönsterlister. Det finns svarta "på lager", varför inte ha det som ett val iallafall?

Vill man en en V70 T6 R-design, ja då tycker jag att man ska kunna välja det också...
B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]

Trasig Renault Scenic

Han (barnbarn), sambon och katten kommer ner till […]