Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marcus87
Har haft samma problem med min v70.. Skruva bort innerskärmen så hade nivå givaren åkt ur. Tryckte bara i den igen. Vissa aldrig tomt men hade en slatt kvar så jag kunde spola lite innan de tog slut dock.
av Roxen
Marcus87 skrev:Har haft samma problem med min v70.. Skruva bort innerskärmen så hade nivå givaren åkt ur. Tryckte bara i den igen. Vissa aldrig tomt men hade en slatt kvar så jag kunde spola lite innan de tog slut dock.
OK,jag skall kolla på det till helgen och jag tror att det är som du beskriver. Spolarvätskan rinner rakt igenom när jag fyller på.Ingen varning för låg spolarvätska. Hur demonteras innerskärmen?

mvh roxen s80 2,4d
av CalleV70
kolla först med Volvohandlaren. Mitt slangbyte skulle kostat 2 timmar dvs drygt 2 000 , men det var 50 % rabatt på jobbet så drygt 1000:- ansåg jag vara billigt. Rabatt antingen för att jag är så snäll, eller kan det vara goodwill dvs ett "fel som inte borde finnas"???
Användarvisningsbild
av FWH
CalleV70 skrev:kolla först med Volvohandlaren. Mitt slangbyte skulle kostat 2 timmar dvs drygt 2 000 , men det var 50 % rabatt på jobbet så drygt 1000:- ansåg jag vara billigt. Rabatt antingen för att jag är så snäll, eller kan det vara goodwill dvs ett "fel som inte borde finnas"???
Eller så är det bara en timmes job, men de ville få det att låta billigt. :D
av cenglund
Jag har också läckage på min bil. Tog bort vänster innerskärm och konstaterade att behållaren och packningar osv var okej. Vill nu kolla slangen som löper mellan stålkastarna, då jag nu är rätt säker på att läckaget är där.

Bästa sättet att nå den på en XC70? Jag har kollat underifrån och det ser ut som jag skulle kunna ta bort en plastdel under bilen för att kolla den vägen. Har dock en fundering på den "plugg" som sitter där. Vill ta bort den, men jag vet inte riktigt hur man får bort dessa. Är säkert väldigt simpelt, men när jag inte vet, så vill jag inte förstöra något på chans..

Bild
Användarvisningsbild
av poseidon
Har samma på min. Tänkte fylla på i helgen. Inte för att det va tomt utan för att jag hade tid. Drog i ca 2l sen va röret fullt. Men det stod å droppa/rann några minuter under bilen så det lär ju inte vara behållaren utan bör ju vara slangen/röret upp till påfyllningen som är paj.

Får se om jag gör något åt det. Rann säkert ut 0.5 liter på backen.

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?