Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag har kört både 5-växlade till 2,0F och sexväxlade lådan nu i 2,5FT och detta är något jag inte känner igen. Det bör Volvo kunna fixa åt dig. Så här skall det inte vara! detta oavsett garanti eller ej.
av Cox
Hm så där bettede sig min 08 mondeo, började med att backen flög ur när det var kallt ute. Slutade med att Ford rev ner lådan och bytte styrgafflar fanns visst en återkallning på dessa lådor. Förmodar att det sitter samma låda i Volvon som i Forden då dom delar motor med Ford.
av markgard
Tack för era svar.... idag var det inga konstigheter med växellådan. Känns ändå som det kan vara värt att ta en sväng förbi Volvo och kolla läget med dem för säkerhets skull.
av markgard
Först denna veckan kom jag iväg till Volvo. Måste säga att de tar virriga bilägare som mig med diffusa problem på stort allvar. Ett bra bemötande helt enkelt.

Fick åka en ordentlig sväng med mekanikern och han rekommenderade en grundinställning (av vajrar och någonting mer). De fixar det vid servicen som kommer inom kort.
Användarvisningsbild
av Variosboy
kave skrev:Är bilen en MY2009 är det väl 50/50 att det är nybilsgaranti. 2009 började levereras i juni 2008.
Nu ska jag va pettimeter! =)
Hämtade min MY09 23:e Maj 2008, hehe...
av markgard
Omek skrev:Fordlåda.... osynkad back.

"Modern växellåda".. Föga...

Vad göra? Inget, såhär är det bara....

Premium?

Tjena..
Jag får lita på vad de säger på Volvo. När det är justerat får jag svaret på om det gick göra något. Är trots allt nöjd med bilen och bemötandet hos Volvo. Motormässigt kunde det vara vassare, men det är inget jag har behov av. Den gör sitt jobb på vägarna och jag sitter skönt. :-)

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]