Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kristianmann
storfiskarnizze skrev:Kan tipsa om att man enkelt kan göra en formanpassad bagagerumsmatta genom att använda ett slags kraftigare gummimatta som använts för att göra verkstadsgolv halkfria. Mattan finns att köpa hos välsorterade järnhandlare och jag gjorde först en mall i papp som jag sedan skar till mattan efter. Resultatet blev perfekt och mattan låg som klistrad när den lagts dit. Sedan kan man ju lämna plats för skenorna i golvet om man använder dom ofta.
Mattan är ca 1cm tjock och mörkfärgad vill jag minnas, antagligen var den svart.

storfiskarnizze
Detta har inget interess. Var på Volvo idag, då jag hittade partnummaret enligt inlägg ovanför: 39799779. Detta nummaret lagerförs inte mer, dvs. at mattan har utgått.

Nån som vet, om den kan skaffas i Sverige?

Mvh,
Kristian
Användarvisningsbild
av CarMan
Att ett numer utgåt betyder inte alltid att varan utgått. den kan finnas på annat nummer.

på svenska volvocars har vi en tillbehörs sida, med alla tillbehör som finns har inte en sån? om ni har så kan du ju se om den finns & vad den har för artickel nummer (du kan ju oxå rina annan återförsäljare, eller maila volvo o fråga om den finns)
Användarvisningsbild
av CarMan
vad jag kan se så finns den i danmark 30740731
Användarvisningsbild
av CarMan
Har jag missupfattat? är det en vändvar mata du vill ha? textil/gummi? (det är väl det du tog nummer på?)
Användarvisningsbild
av kristianmann
CarMan skrev:Har jag missupfattat? är det en vändvar mata du vill ha? textil/gummi? (det är väl det du tog nummer på?)
Nej det är korrekt. En vändbar matta med textil/gummi. Och den variant, som ger adgang til skenorna i gulvat. Och i grå/svart.

Mvh,
Kristian
Användarvisningsbild
av CarMan
Men den som är textil/gummi, ger väll inte tillgång till skenorna? det är väll bara den i plast som gör?
Användarvisningsbild
av kristianmann
CarMan skrev:Men den som är textil/gummi, ger väll inte tillgång till skenorna? det är väll bara den i plast som gör?
Jo den gör. Har en textil/plast-matta i min bil, men farsan vil ha en likadan, och det är den som jag inte kan få Volvo-DK at hitta. :roll:

Mvh,
Kristian
Användarvisningsbild
av CarMan
kristianmann skrev:
CarMan skrev:Men den som är textil/gummi, ger väll inte tillgång till skenorna? det är väll bara den i plast som gör?
Jo den gör. Har en textil/plast-matta i min bil, men farsan vil ha en likadan, och det är den som jag inte kan få Volvo-DK at hitta. :roll:

Mvh,
Kristian

den mattan du söker, fins den på bild i tilbehörskattalogen? om den gör det så bör den finnas.

Vad har din far för bil? en vanlig, eller en XC? eller kanske R-design allar nått annat "extra"
har han köpt till sin matta som tillbehör? eller ingick den i bilen?

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]