Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mxdin
Jag är inne på att köpa en v70 från bilia västerås, nu känns det lite mindre roligt...
av Lövet
Med tanke på hur många bilar de säljer är det inte konstigt att någon är trasig.

Det som är viktigt nu är hur de hanterar reklamationen.
av SweRonin
Mxdin, du behöver inte vara orolig att köpa bil från Bilia. Köp din V70 om du tycker att det är en bra bil.
väldigt konstigt att sluta köpa bil från bilia bara för att en eller flera har haft problem med sin bil.

Om Ica i Kiruna är otrevliga mot sina kunder så skall Agda inte köpa varor på Ica i Lund?
av ChristerN
Är mycket nöjd med den Maxitrygg-försäkring som jag fick till min bil för 3 år sedan.
När jag ska köpa bil igen är just denna garanti/försäkring ett starkt argument för att göra affären med Bilia.
Förmodligen betalar man för den flera gånger om men så är det ju med dessa typer av kundskydd.
Användarvisningsbild
av Sceptic
SweRonin skrev:Mxdin, du behöver inte vara orolig att köpa bil från Bilia. Köp din V70 om du tycker att det är en bra bil.
väldigt konstigt att sluta köpa bil från bilia bara för att en eller flera har haft problem med sin bil.

Om Ica i Kiruna är otrevliga mot sina kunder så skall Agda inte köpa varor på Ica i Lund?
Exaktemente. Jag köpte vår förra V70 på Bilia i Sisjön innan Bilia hade öppnat i Uppsala, hade inga som helst problem med att få grejor fixade på garantin.....på Upplands Motor i Uppsala :-)-) . Köpte den "nya" bilen på Bilia i Segeltorp då det känns betydligt tryggare med maxitrygg än att köpa från någon skuttfirma utan just någon trygghet alls.
Användarvisningsbild
av Jensen
När det gäller Maxitrygg via Bilia så bör man känna till att det finns 2 olika garantier.
Volvia Maxitrygg som gäller för bilar som är Max 5 år gamla,samt Max har rullat 10000mil.
Svensk Bilgaranti som gäller för bilar som gått mer än 10000mil eller är äldre än 5 år.
Innehållet skiljer sig givetvis en del och innehållet är lite mer i den förstnämnda.
av tokur
För mig har Bilias Maxitrygg fungerat utan några problem. Inget knorr när jag fick bränslepumpen utbytt på garantin, och det känns ju rätt skönt att ha 2 år/2000 mil garanti på en begagnad bil.

V70 2,5FT -11
Användarvisningsbild
av SvenB
Mxdin skrev:Jag är inne på att köpa en v70 från bilia västerås, nu känns det lite mindre roligt...
Köp du din bil hos Bilia. Jag har köpt 20 Volvo hos Bilia, och har inte varit missnöjd med något.
av Mxdin
Tack, låter bra att det är två olika MaxTrygg, den jag tänkte köpa faller ju under den vanliga.

Läskigt med första stora bilköpet bara ;)
Användarvisningsbild
av AndreasHo
Hej

köpte en v70 d3 2011 i slutet på maj i år, och nu börjar problemen hopa sig när det gäller bilia, var inne då vi har börjat få rejäla problem med automatlådan och att det knarrar som tusan i bakvagnen samt klonkande i framvagnen och kör givetvis in på bilia och påtalar det och visst dom bokar in den för kontroll och sen gick det någon vecka och jag kör in för att fråga vem som ska betala felsökningen osv, och får svaret att det är jag som slutkund ska stå för det i första läget, vad f*n menar hon egentligen ?!? för det första har jag maxitrygg i drygt 600 mil till sen har jag inte haft bilen mer än 3 månader vill säga det är 3 månader av 6 enligt lag för jag påstår att dom här problemen måste ha varit där när vi köpte bilen. Vad ska jag göra?

Mvh

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]