Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rosenlorden
Köper du, lagar upp, säljer vidare ? Överlag går ju budgivningarna upp såpass mkt, att om man ska fixa alla lackskador / defekter korrekt, vilket innebär omlack och plåtarbete så kommer man upp i ett pris som innebär att det blir högre än vad privatpersoner säljer för på blocket. Fast det går säkert och göra fynd där med, jag följer ju inte alla auktioner där direkt..
av Mano
Har du kollat alla ägarna?

När man ser bilderna ser det ut som en klassisk taxi, dvs diesel, automat, kinetic, läderklädsel och integrerade barnstolar. Och då kan ju priset förklaras av att mätarställningen inte kanske är den riktiga vilket heller inte går att kolla med några tidigare besiktningar då bilens första besiktning var utförd nu när bilen är tre år gammal.

/Mano
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Hm, skarp iakttagelse! Ska kolla med transportstyrelsen igen, vi gick bara 3 steg bakåt. Linus bilar i landskrona, en Tove, och sedan denna snubbe som har köpt den sen någon / några månader sen. Kan man manipulera mätarställning på nya Volvo's alltså?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Är den servad hos volvo borde dom väl se i sitt datasystem hur många gånger bilen varit inne på service!?
Då kan man ju direkt se om det är så att den varit taxi eller inte..
Användarvisningsbild
av Spid3r
rosenlorden skrev:Hm, skarp iakttagelse! Ska kolla med transportstyrelsen igen, vi gick bara 3 steg bakåt. Linus bilar i landskrona, en Tove, och sedan denna snubbe som har köpt den sen någon / några månader sen. Kan man manipulera mätarställning på nya Volvo's alltså?
Om bilen, säg har gått 30000mil, du byter till en annan mätartavla kommer nya tavlas miltal att visas i bilen. Men det går givetvis att ta reda på detta om du gör lite detektiv arbete och har reg nummer.
av MW76
Går det inte att använda sig av tjänsten ( hmm kommer inte ihåg hette ngt car.... var på annons här på forumet i rullande reklamrutan)
Där vad jag förstått kan man få info om garantirep. och liknande och då kanske mätarställningen är dokumenterad.
Användarvisningsbild
av Guligan
rosenlorden skrev:KVD!? Skojar du, dom erbjuder ju nästintill bara vrak med massor repor o revor, något för den händige att sätta tänderna enbart i nästintill! Jämför man bilen jag hittat med andra på blocket, ligger den cirka 30-40 tusen under andra med samma utrustning / skick / miltal. Bilarna som är med "gamla" karossen tycker jag inte man kan jämföra med som sagt. Jaja, låter det för bra, är det oftast något som inte är riktigt. Hade jag inte haft 40 mil, hade jag kikat på den direkt närmare.
De allra flesta bilar som säljs på KVD är leasingbilar som säljs för företags/finansbolags räkning. De allra flesta är i normalt skick efter ålder/miltal. Du tänker nog på vraken som säljs för kronofogdens räkning. De kan vara rätt sunkiga. Men precis som Hollan är inne på så gör Kvd väldigt noggranna inleveranskontroller. Bra för köparen tycker jag, speciellt om man liksom du har långt att åka.
Användarvisningsbild
av opA
Vart ser man registreringsnumret på bilen ? :shock:
Användarvisningsbild
av FWH
Cox skrev: De bilar du länkar till är ju gamla karossen, det skiljer beetydligt mer i pris på gamla och nya 30-40 papp
//Cox
:oops: Vilket n00b fel! :oops:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]