Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min-11 racklade så och nu har jag haft inne den på byte av ngn ljussensor. Man sa att det var en ny variant man ersatte den gamla med. Min bil är tillverkad i okt-11
danhol02 skrev:Att köra en V70 FT -09 under vintertid kräver planering. Innan man kliver ur måste man komma ihåg att stänga av larmet för att inte göra sig ovän med grannarna (larmet går igång när den elektriska kupévärmaren startar)
Jag har bett Volvo ta bort interiörlarmet. Görs lätt på 1 min. Vilken befrielse!
Vindrutetorkarna fryser t o m fast under färd där nere i vallgraven, gud vad jag saknar någon form av värme, elslingor eller nåt
Det är inte så kul med två ispinnar som vispar omkring på rutan, det torkar inget vidare
Sen är fortfarande spolarmunstyckena, trots nya med strålspolning inget man blir imponerad av
Verkligen märkligt att man misslyckas med dessa ganska basala funktionera
av Make
consensus skrev:Tanklocket kan ha lossat från gångjärnet. Tina upp bilen och se efter, jag hade liknande problem och det räckte med att snäppa tillbaka locket mot gångjärnsdelen.
Hade du loss luckan från gångjärnsdelen? Ser ut som om luckan faktiskt lossat från gångjärnsdelen, men jag lyckas inte snäppa tillbaks den så jag tänkte att man kanske kan ta loss luckan helt och hållet och se hurudan fastsättningen är? Kan nån tipsa hur man lossar luckan utan att bryta sönder nåt :)
Användarvisningsbild
av P1800
Make skrev:
consensus skrev:Tanklocket kan ha lossat från gångjärnet. Tina upp bilen och se efter, jag hade liknande problem och det räckte med att snäppa tillbaka locket mot gångjärnsdelen.
Hade du loss luckan från gångjärnsdelen? Ser ut som om luckan faktiskt lossat från gångjärnsdelen, men jag lyckas inte snäppa tillbaks den så jag tänkte att man kanske kan ta loss luckan helt och hållet och se hurudan fastsättningen är? Kan nån tipsa hur man lossar luckan utan att bryta sönder nåt :)
Har du inte en relativt ny bil med garant kvar? Åk in och få det fixat! Det är ju inte ditt fel att luckan är felkonstruerad och frusit fast!

För litiumbatterier gäller Arrhenius ek[…]

motorinställning

Har hittat felet det var kugghjulet till vevaxeln […]

Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]