Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FWH
Bosse78 skrev: Just den verkar ju lite väl billig med dom milen.... och nått skumt e det nog då handlarn väljer att mörka reg nr ^^
Den bil firman verkar mörka reg nr på alla bilar de säljer, och jag tror det är riktigt svårt att sälja V8 bilar idag.
Användarvisningsbild
av NordmanV8
FWH skrev:
Bosse78 skrev: Just den verkar ju lite väl billig med dom milen.... och nått skumt e det nog då handlarn väljer att mörka reg nr ^^
Den bil firman verkar mörka reg nr på alla bilar de säljer, och jag tror det är riktigt svårt att sälja V8 bilar idag.
Om jag inte missminner mig helt så var J0nas här på forumet och kollade på denna bilen. Den var väl inte i världens bästa skick och utrustningsmässigt..
Import med tveksamt förflutet.
av Lövet
Det finns en del otrevligheter beskrivet på andra forum om den firman. Jag skulle vara väääldigt försiktig.
Användarvisningsbild
av Krollspell
Det är otroligt tråkigt att man inte har "råd" att fortsätta med V8:an. Den är utan konkurrens den bästa motorn som suttit i en Volvo. Den är mustig, urstark och går att köra "snålt" på landsväg.

Trist, nu blir det ingen ny som planerats till sommaren då jag fick detta svaret av Volvo support för en månd sen:

Jag har förståelse i din synpunkt gällande utbudet i vårt motorprogram. Dock vill jag förklara bakgrunden till detta, den V8 motorn vi hade i motorprogrammet uppfyllde enbart en utgående miljöklassificering - och p.g.a. de låga volymer som är på Svensk och Europeisk marknad på V8 och T6 motorn har man valt att enbart ha kvar en motor i programmet, T6 på 304 hk. V8 motorn skulle behöva en uppdatering som i enlighet med produktionsvolymen inte skulle vara ekonomisk försvarsbar för varken konsument eller tillverkare.

Vår vision är dock att ha en produktplattform som tillfredställer en bred kundgrupp, med motorer från 115 hk (diesel) till 304 hk hoppas och tror vi att vi kan nå ut till kunder som efterfrågar både bränsleeffektiva bilar och bilar som har det lilla extra under huven.

Givetvis har vi också en vision om att lyssna på marknadens efterfrågan - därför är din synpunkt även vidarebefordrad till våra marknadsstrateger.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag

Med vänlig hälsning
Krister Darner
Kundsupport

Volvo Car Nordic
Dept. 12510/VAKHC2S
SE40531 Gothenburg
Sweden

Vi som gillar V8:a motorn får väl mailbomba Volvo då :-)
Senast redigerad av 1 Krollspell, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Hoppas att det hjälper att mejlbomba dem!
Att ta bort V8-an låter mer som självmordsbomrarnas taktik...

V8-an lyfter hela Volvo inte bara sig själv. V8-an går att förbättra och tillämpa i många riktningar.
S80R med V8 på över 600hk ska vara min nästa bil...hoppas jag haha...

Kan någon skriva här en mejladress så bombar jag också?!?
Användarvisningsbild
av Krollspell
GATUPLAN skrev:Hoppas att det hjälper att mejlbomba dem!
Att ta bort V8-an låter mer som självmordsbomrarnas taktik...

V8-an lyfter hela Volvo inte bara sig själv. V8-an går att förbättra och tillämpa i många riktningar.
S80R med V8 på över 600hk ska vara min nästa bil...hoppas jag haha...

Kan någon skriva här en mejladress så bombar jag också?!?
Kommer här: kdarner@volvocars.com och swedencr@volvocars.com
Användarvisningsbild
av Krollspell
GATUPLAN skrev:Nu har jag skickad ett ordentligt mejl till båda adress!
Hoppas att även andra mejlar och försöker rädda V8-an!
Toppen, hoppas fler hänger på nu!
Användarvisningsbild
av Jensen
Så länge det mailbombas men ej säljs mer bilar med V8:n så kommer ingenting
att hända.
Det handlar ju fortfarande om volymer och inte antal mail från diverse fantaster
som gäller.
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]