Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ZizzoZ
perhall skrev:Min spontana reaktion är att det är helt fel att sätta sportavgas på en diesel. Särskilt på en som inte är dubbelpipig från början. Men kanske jag har fel. Finns något klipp där man kan höra kombon diesel+sportavgas?/PH
Varför helt fel? Inte bra på en diesel eller just för att du inte tycker det är hemma där?
Jag vet ingenting o kan ingenting om detta. Är bara ute efter lite goare ljud =)
av Steff 99
Vi talar väl om Diesel, vill man inte att den skall gå så tyst som möjligt..!?
Trodde att buller och få mer ljud var något som 15 åriga mopedfantaster sysslar med för att väcka upp de stadsdelar där de härjar på nätterna.
av ZizzoZ
Steff 99 skrev:Vi talar väl om Diesel, vill man inte att den skall gå så tyst som möjligt..!?
Trodde att buller och få mer ljud var något som 15 åriga mopedfantaster sysslar med för att väcka upp de stadsdelar där de härjar på nätterna.
haha =) jag säger inte att jag vill att den ska låta som epa traktor. Lyssnar du på dom ljudklippen som är länkade ovanför så är det nåt sånt jag söker. Inge mer.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Steff 99 skrev:Vi talar väl om Diesel, vill man inte att den skall gå så tyst som möjligt..!?
Ännu en gång kommer nån in en tråd och "bestämmer" vad andra ska tycka!

Fakta diskuterar man och åsikter har man rätt till sina egna..
av Steff 99
Och precis nu var det någon som bestämde att jag inte skall tycka....
Ganska kul kommentar ! 8)
Användarvisningsbild
av Variosboy
Steff 99 skrev:Och precis nu var det någon som bestämde att jag inte skall tycka....
Du får tycka precis vad du vill, men det du gjorde var att anse att det TS tyckte var fjolligt å töntigt, det var det jag störde mig på..
Användarvisningsbild
av supersonic
Variosboy skrev:
Steff 99 skrev:Och precis nu var det någon som bestämde att jag inte skall tycka....
Du får tycka precis vad du vill, men det du gjorde var att anse att det TS tyckte var fjolligt å töntigt, det var det jag störde mig på..
Problemet är att du inte borde störa dig alls utan uppträda trevligt, Steff99 luftade bara lite på sina åsikter i ämnet om sportavgassystem. Skärp dig.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Ber om ursäkt om någon blivit stött av mina inlägg ovan. :cry:

Har till vardags, och på olika forum mer och mer uppmärksammat många människor som ska bestämma vad andra ska tycka om allt möjligt, det var det som Steff99 triggade igång med sitt första inlägg även om han inte menade så!?

Sorry sorry! Och jag menar det!
Användarvisningsbild
av supersonic
Det där var fint skrivet Variosboy, uppskattas!

Sen förstår jag inte varför man vill ha mer dieselljud, vissst femman låter väl lite annorlunda men då är 2.5 FT ljudmässigt roligare :D

Zizzoz, är det inte för designens skull, som du ursprungligen ville ha sportavgasssytem?
Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Ja, vissa av dem har det.