Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Moody skrev:
XC90_Executive skrev:Opel, Ford och Nissan, har dom någon kombi med awd?
Japp, tex Opel Insignia Kombi 2,0 CDTI 4x4
Eller Ford Kuga, eller Nissan QASHQAI +2 eller Nissan X-Trail osv.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
XC90_Executive skrev:Njae, det är väl suv? utom Insignia då.
Ja som tex XC60.... fast inte lika lyxiga.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det jag tänkte på var att du skrev att dom märkena erbjuder awd utan att välja dyraste modellen. Dom har ju o andra sidan ingen bil med awd som konkurrerar med V70. Isåfall XC60/XC70.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Peanuts skrev:Skoda Suberb Combi finns väl både med 4WD och DSG-låda till ett tjänstebilsvänligt pris?
Japp Skoda Superb, Opel Insignia, VW Passat, Subaru Legacy, Saab 9.3, Mazda Cx-7 osv har alla kombi med 4WD utan att man måste välja allra värsta svindyra motorn.

Vore ju fint om Volvo också hade ett 4wd alternativ för tjänstebilsåkare med normal budget. Tex V70 D3 AWD.
av VXC70
D3 awd dvs 2400cc (som AWD på XC modellerna med d3 har.) cylindervolymen i V70 skulle inte va fel.

Samma motor som D5 men mindre effekt.
av ekwi
XC90_Executive skrev:Det jag tänkte på var att du skrev att dom märkena erbjuder awd utan att välja dyraste modellen. Dom har ju o andra sidan ingen bil med awd som konkurrerar med V70. Isåfall XC60/XC70.
Måste opponera mig här, Subaru legacy är väl ändå numera en direkt konkurrent till V70? Till råga på allt får man en mkt kompetent fyrhjulsdrift samt automatlådor som drar mindre än manuella diton(enligt Subaru...) diesel varianten kan visserligen inte fås med automat vilket är ett aber, dock är den sparsam på bränslet.
Användarvisningsbild
av poseidon
Subaru skall ju även komma i gasutförande efter årsskiftet fick jag info om från deras återförsäljare. Volvo är snart bort från tjänstebilsmarknaden....

Kankse skall korrigera, Volvo V70 är nog snart borta....
Användarvisningsbild
av FWH
Hade varit bra med FT med AWD också så att det fanns en miljöklassad bil med fyrhjulsdrift.

Det har Audi och Saab.

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]