- tor 02 dec 2010, 17:00
#472212
Skmt förresten,min förra BMW 5:a drog bara 1600kg medans Volvo drog 2000 kg.
Nu är det ombytta roller med 2000 kg för en vanlig BMW5:a och 1600 för volvo.
andreas_lofgren skrev:Fast oaktat kinesiskt ägande så kommer Volvo inte framöver rikta sig främst till den kinesiska marknaden. Det tror jag inte alls på. .Tittar man på Geelys försäljningsmål, volymporgnoser och nybyggnad av fabriker så ska ju definitivt den kinesika marknaden vara dominerade för Volvo.
andreas_lofgren skrev: Däremot tror jag det kommer komma särskilda varianter (läs S80L osv) för den marknaden framöver. Kineserna har ju köpt Volvo för att de tillverkar en viss typ av produkter och har en viss image. Då är man knappast så korkad att det första man gör är att förstöra bilmärket genom att göra bilar som inte tilltalar dess historiska målgrupp. Jaguar blev ingen Tata bara för att indierna äger det.Visst är det så för Jaguar. Men jag såg att man börjar stänga Jaguarfabriker i England nu och flyttar över produktioenen till Indien.
Skmt förresten,min förra BMW 5:a drog bara 1600kg medans Volvo drog 2000 kg.
Nu är det ombytta roller med 2000 kg för en vanlig BMW5:a och 1600 för volvo.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.