Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag kan inte den här biten. men jag tror inte man får visa en fabriksny bil hur man vill. inte om bilen "representerar" en nybil du kan köpa.

Men vist kaske jag har fel. det är ju ÅF som köppt bilen o man beställer ju bilen enligt vanlig spec med vanliga fälgar.
jag vet inte heler av avtalet säger om att sälja konkurerande produkter (om nu en piratfälg anses konkurera med orginalfälgarna)
Men för oss som kan Design eller ännu bättre sagt Volvos design är det klart att dessa fälgar inte har med Volvo att göra. Skulle bättre sitta på en gammal Golf eller Toyota.
Volvo har stort utbud av nya fälgar till alla modeller. Alla som förstår Volvos designspråk kan hitta även sin favoritfälg. Då får man bilen i helhet, genomtänkt och harmonisk design.
Vadå återförsäljarna kan välja vad de vill...?
Det är säkerligen bara en människa med kass smak som fått bestämma över hela skiten. Bilia måste hålla klass.
Nu är det flera nya S60, S80, C30 som stått med bananfäljar på i hallen i många månader!
Det pressenterar inte Volvo!
I och för sig är det inte lätt att diskutera tycke och smak, men ärligt talat ser de omtalade fälgarna rätt hemska ut på en ny Volvo. Jag håller med tidigare inlägg i tråden att detta definitivt inte är Volvos formspråk.

Det ser "pimpat", "Biltema/Mekonomen-aktigt", "asiatiskt" ut. Jag tillbringar mycket tid i Asien för jobbets räkning och en rktigt häftig bil där är inte en med bra motor, hjulupphängning, mm, utan en med en massa plastkjolar, vingar stora som köksbord, blåa lysdioder överallt samt gärna lysrör under bilen. Suck!!!

Sedan har åtminstone inte jag tid att tillbringa 8 timmar varje vecka för att hålla den typen av fälgar rena och snygga!
Moody skrev:Nej, ser för taskigt ut

Skulle tro att försäljningschefen där snart kan vänta sig ett samtal från Göteborg...
Inte snygg! Tror också på samtal från Göteborg. Men Bilia skiter nog i det numera eftersom de säljer många märken och inte är beroende av Volvo...
PH
Cyklar förbi en bilhandlare i stan som nysäljer Opel, SAAB, KIA och Chevrolet och där står ALLA KIA och Cheva med plåtfälgar i hallen! Det ser också väldigt tattigt ut faktiskt. Och extra komiskt var det igår när jag tittade in lite mer noga så såg jag att de hade en stor skylt där det stod: "bla bla bla... Nu ingår alufälgar.... bla bla bla". :D
Kan det var så enkelt att det är en av de anställda på som har en kompis eller släkting som säljer fälgar och har fått "tillstånd" att visa sina produkter?
GATUPLAN skrev: ... Bilia måste hålla klass. ...
Det måste vara en enorm omställning, för klass har de aldrig varit ens i närheten av 8)
Men herregud, det var det värsta jag sätt. Riktiga "Jag har precis skaffat körkort"-fälgar. Vad håller de på med? Borde inte de vilja marknadsföra Volvos fälgar då de antagligen har ganska bra mariginaler på större fälgar. Vad blir nästa, bagagerumsmatta från Mekonomen, gummimattor från Biltema för 99:- och en julgran på instrumentpanelen från Teknikmagasinet?
Att fälgarna inte är "Volvobrandade" är nog inte det värsta. Problemet är nog snarare att Dotz inte ens finns i Volvo/BIMA:s sortiment (mig veterligen). Man monterar alltså "piratfälgar" på en fabriksny Volvo.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Tack skall ni ha! Tror precis som ni att bussnin[…]

Kopplingspedal knarrar

Ajajaj, jag anade det. Dock var kopplingspedalen m[…]

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]