Psygnosis skrev:Jag har en fråga till er som verkligen är helt säkra på detta.
Jag har lagt undan en v70 1.6d 2010 momentum med herrgårdspaket 2 uttagen 2009-07
ratten i den har det nya utförandet men har inte krom inslaget i sig är inte det standard på 2010? försäljaren sa att det är standard på 2011. stämer detta ???
har suttit och tittat på blocket och även pratade även med kompis som och alla har den ratten är det min det sitter fel i eller har alla beställt den extra?
Snälla hjälp mig med denna fråga.
Helt klart ska MY10 Momentum vara utrustad med den nya ratten. Tråkigt med försäljare som inte kan sin produkt eller kanske värre rent av ljuger? Inget av detta inger förtroende. Om man inte vet säkert så ska man som försäljare inte dilla om att ratten kom -11. Om säljaren inte kan ge en trovärdig förklaring skulle jag inte lite på honom. Dessutom kan det vara någon som flyttat delar mellan bilar, t ex bytt ratt med en kompis om har Kinetic?
Som sagts i tråden kan du knappast begära av säljaren att bilen ska ha den ena eller andra ratten. Men du bestämmer vem du gör affär med. En ogjord affär är aldrig en dålig affär!
En annan fundering: En 1,6d från -09/07, har den skatterabatt? Har för mig att den kom senare. Om inte så tycker jag att bilen ska vara rejält billigare än en senare bil med skatterabatten eller motsvarande 2,4d. Tänk också på att partikelfiltret kostar 1kr / mil att underhålla. - blir det mycket billigare i längden att köra 1,6d?
P1800
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87
http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10