Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Inte för det spalarn nån roll, han har ju inte rätt tll nånting. men det är väll bara att hosta upp ett regnummer eller fråga säljaran när bilen är tillverkad.
Användarvisningsbild
av Krollspell
gooose skrev:Kinetic vart utrustad med "Honda"emblemet i ratten på dom tidiga 10 orna
"Det som kallas kromat"

//Goose
Har kanske ingen betydelse men om det kan vara till nån hjälp så har kollat tillbaka på my10 specifikationerna. Där står det att fr o m Momentum var det metallinlägg i ratten, mittkonsol och instrumentpanelen samt panelinlägg cross brusched aluminium. Kinetic hade helsvart läderklädd ratt.

För övrigt, är det xeonljus, regnsensor, p-hjälp bak?

Så kolla upp om inte din bil var Kinetic utrustad av första köparen.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Har en summum my10 tillverkad i december 09, har metallinlägget i ratten, det är snyggast tycker jag :) fast jag tyckte inte det va snyggt i början
Användarvisningsbild
av Spid3r
Psygnosis skrev:Jag har en fråga till er som verkligen är helt säkra på detta.

Jag har lagt undan en v70 1.6d 2010 momentum med herrgårdspaket 2 uttagen 2009-07
ratten i den har det nya utförandet men har inte krom inslaget i sig är inte det standard på 2010? försäljaren sa att det är standard på 2011. stämer detta ???

har suttit och tittat på blocket och även pratade även med kompis som och alla har den ratten är det min det sitter fel i eller har alla beställt den extra?

Snälla hjälp mig med denna fråga.
Köpte min 2009-09 med momentum business då var det krom på, kolla här isf du inte får till med din (den svarta plasten ser ju väldigt B ut, trodde att det förekommer endast i kinetik paketet):
http://www.blocket.se/ostergotland/Volv ... ?ca=14&w=1
Användarvisningsbild
av P1800
Psygnosis skrev:Jag har en fråga till er som verkligen är helt säkra på detta.

Jag har lagt undan en v70 1.6d 2010 momentum med herrgårdspaket 2 uttagen 2009-07
ratten i den har det nya utförandet men har inte krom inslaget i sig är inte det standard på 2010? försäljaren sa att det är standard på 2011. stämer detta ???

har suttit och tittat på blocket och även pratade även med kompis som och alla har den ratten är det min det sitter fel i eller har alla beställt den extra?

Snälla hjälp mig med denna fråga.
Helt klart ska MY10 Momentum vara utrustad med den nya ratten. Tråkigt med försäljare som inte kan sin produkt eller kanske värre rent av ljuger? Inget av detta inger förtroende. Om man inte vet säkert så ska man som försäljare inte dilla om att ratten kom -11. Om säljaren inte kan ge en trovärdig förklaring skulle jag inte lite på honom. Dessutom kan det vara någon som flyttat delar mellan bilar, t ex bytt ratt med en kompis om har Kinetic?

Som sagts i tråden kan du knappast begära av säljaren att bilen ska ha den ena eller andra ratten. Men du bestämmer vem du gör affär med. En ogjord affär är aldrig en dålig affär!

En annan fundering: En 1,6d från -09/07, har den skatterabatt? Har för mig att den kom senare. Om inte så tycker jag att bilen ska vara rejält billigare än en senare bil med skatterabatten eller motsvarande 2,4d. Tänk också på att partikelfiltret kostar 1kr / mil att underhålla. - blir det mycket billigare i längden att köra 1,6d?
av Steff 99
[quote="P1800"]Som sagts i tråden kan du knappast begära av säljaren att bilen ska ha den ena eller andra ratten. Men du bestämmer vem du gör affär med.
quote]

Detta är väl det viktigaste, ingen tvingar en att köpa något som man inte tycker om, skippa bilen o leta efter en som känns rätt.
av Psygnosis
tack alla för att ni har tagit er tid att svara på detta.
Jag pratade med en annan säljare och han sa att det skall vara det inlägget i ratten så nu är det bara att säga till dom att dom byter den då jag betalar för en momentum och det kostar dom skit och ingenting men jag som kund blir nöjd.

Är det inte så att kunden alltid har rätt ;) hahahah
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Psygnosis skrev:tack alla för att ni har tagit er tid att svara på detta.
Jag pratade med en annan säljare och han sa att det skall vara det inlägget i ratten så nu är det bara att säga till dom att dom byter den då jag betalar för en momentum och det kostar dom skit och ingenting men jag som kund blir nöjd.

Är det inte så att kunden alltid har rätt ;) hahahah

Lite kromad plast på ratten gör inte bilen till momentum :roll:
Användarvisningsbild
av SvenB
Psygnosis skrev:
När kom V 70 1,6D? Har för mig att den kom mycket senare än 2009-07. Är det inte 2010-07?

Diamantslipstift på Dremel och nöö[…]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]

Vilken packbox ?

Packboxen mellan motor o låda läcker ol[…]

Uppdatering! Kom mig för att byta batteri ida[…]