- sön 12 dec 2010, 13:39
#475917
Volvo har ju två sega motorer i V70II och iom att 2,0F (och 2,0) försvinner och ersätts av en pigg och snål T4 måste de väl göra något på dieselfronten också.
T4 är klart konkurrenskraftig. 7,0 i EU-mix, 180 hk, 0-100 8,7. Bättre än de flesta konkurrenter.
DRIVe är visserligen tyngre och större och har större luftmotstånd än andra miljödieslar men nog borde det gå att skrämma upp den i 130 hk så att den rör lite mer på sig...
PH
T4 är klart konkurrenskraftig. 7,0 i EU-mix, 180 hk, 0-100 8,7. Bättre än de flesta konkurrenter.
DRIVe är visserligen tyngre och större och har större luftmotstånd än andra miljödieslar men nog borde det gå att skrämma upp den i 130 hk så att den rör lite mer på sig...
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24