Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Man ska aldrig bara fylla på med vatten...
men vist ska du bara fylla på en DL så funkar det ju.
Men i deta fall är det ju INTE 1 dl det rörsig om, hade det saknats så lite hade systemet inte varnat.

& om det bara behövr fyllas på 1 DL så kan du ju lika gärna skita i at fylla på, skadar inte att köa omkring med 1 DL för lite, bättre då at vänta tills man fått tag på glykol.
så nej man fyller inte på med vatten.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Men marginalen mellan max och min är väldigt liten. Jag fyllde på 1dl vatten, sen fick jag aldrig meddelandet igen. Det för att när jag stod i lutning och bilen var kall så gick den preeeeciiiiiis under min.
Användarvisningsbild
av Bosse78
~Kalle~ skrev:Volvos egen glykol är väl enklast :) Grön. Kostar runt 60kr per liter koncentrerad (ger 2 liter färdigbl.)

/Kalle
Biltemas e väl också grön, står att den har antikorrosionsegenskaper... är säkert same shit! different price! :D
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
"Kylarvätskan av denna kvalitet är den enda som är anpassad och godkänd av Volvo Personvagnar" står det på Volvoflaskan :wink: Biltemas glykol är blå. :)

/Kalle
Användarvisningsbild
av Bosse78
~Kalle~ skrev:"Kylarvätskan av denna kvalitet är den enda som är anpassad och godkänd av Volvo Personvagnar" står det på Volvoflaskan :wink: Biltemas glykol är blå. :)

/Kalle
Hmm får väl köpa där då...... pengarna hamnar väl i Kina hur jag än gör :D
kranvatten i glykolen!?

Hej, Vi behövde fylla på 1 dl G13 glyk[…]

Den blir varm och sedan stoppar torkararmen. N&au[…]

Fel centerhögtalare?

Jag plockade ut min nya Volvo V60 T6 2026 i onsdag[…]

S40 2004

Till S40 fanns det två olika CD-växlare[…]