Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Joru
Har aldrig heller ägt en diesel förut. Bara en jäkla massa bensinare, men det ska bli intressant med dieseln.
Ser mest fram emot en snålare motor samt vridet i den. Tror du kommer att vänja dig. Jag hoppas jag gör det i a f.
av svendufva
Joru skrev:Har aldrig heller ägt en diesel förut. Bara en jäkla massa bensinare, men det ska bli intressant med dieseln.
Ser mest fram emot en snålare motor samt vridet i den. Tror du kommer att vänja dig. Jag hoppas jag gör det i a f.
Jag har aldrig tidigare ägt diesel och trodde också det skulle bli intressant. Det gick över efter 10 mil. Men vi får väl se om man vänjer sig. Jag tror dock att det blir svårt och jag är rätt säker på att detta blir min första och sista diesel. Polestar? Vet inte om jag har lust att lasta på mer deg på denna då risken finns att den byts in inom en snar framtid. Men, jag skall ge det en chans och återkommer efter ngr 100 mil.
CarMan skrev:Jag har inte själv diesel, men har ju kört en del bil...
den dieseln du har köpt är faktiskt en kanonmotor i den bilen. du kommer att vara helnöjd efter 200 mil.
Hör avdig då så får vi höra vad du trycker!
Lite OT men jag måste bara säga det här ändå. F-n vad trevlig du har blivit, CarMan :)
av SverreK
Fick min V70 D3:a levererad igår och visst kan jag hålla med om att det låter lite traktor när man startar upp och när man kör iväg. Men vilken fantastisk bil at köra landsväg med :D . Det hörs knappt ett ljud i kupén i 90 knyck, varken från motor, vindbrus eller vägbrus. Nu har jag iofs dubbfria vinterdäck monterade, men jag hoppas bilen är lika behagligt tyst även med sommardäcken. Stor skillnad från min gamla SAAB 9-5 som i sin tur var bra mycket bättre isolerad än min (jätte-)gamla S40 2.0T (Vars bensinmotor jag verkligen älskade)

MVH
/Sverre
Användarvisningsbild
av Momentum
svendufva skrev:
Joru skrev:Har aldrig heller ägt en diesel förut. Bara en jäkla massa bensinare, men det ska bli intressant med dieseln.
Jag har aldrig tidigare ägt diesel och trodde också det skulle bli intressant. Det gick över efter 10 mil. Men vi får väl se om man vänjer sig. Jag tror dock att det blir svårt och jag är rätt säker på att detta blir min första och sista diesel. Polestar? Vet inte om jag har lust att lasta på mer deg på denna då risken finns att den byts in inom en snar framtid. Men, jag skall ge det en chans och återkommer efter ngr 100 mil.

Om du PM:ar mig så kan jag ge dig ett skambud så behöver du inte plågas mera ;-//
Användarvisningsbild
av Variosboy
Nu måste jag få abryta och fråga, vad är det för fel på traktorer??? :D

Vi som har Volvodieselar och upplever dom som traktorer kan väl vara glada, för dom flesta nya traktorer kostar ju dubbelt så mycket som våra Volvo, så vi har ju gjort klipp allihop! 8)
av bilgalen
Variosboy skrev:Nu måste jag få abryta och fråga, vad är det för fel på traktorer??? :D

Vi som har Volvodieselar och upplever dom som traktorer kan väl vara glada, för dom flesta nya traktorer kostar ju dubbelt så mycket som våra Volvo, så vi har ju gjort klipp allihop! 8)
Beror ju kanske på vilken traktor man har i åtanke. För mig är det alltid den här som dyker upp i huvudet vid ordet "traktor" :)

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Hej funderar på att byta ratt, har en MY 201[…]

Köpråd V60 Recarge

den lilla batteriet kommer du ~2.5-4mil typ medans[…]

Hej Hur är det med Volvos laddhybrider skall[…]