Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

KKR skrev:Kan sälla mig till de som tycker det fungerar kanon.
Vi kan väl lugnt konstatera att det fungerar bra först när man fått upp farten. Innan dess, icke alls.
M.a.o, man får finna sig i att sitta och köra i en tunnel den första biten. Om man inte torkar av rutorna först, så klart.
ZizzoZ skrev:Hoppas inte jag tycker det är något problem för mig på nya bilen :( Alltid tråkigt när man är missnöjd med något
Nej, nej! Ta't lugnt, det är inte något större problem som du kommer att irritera dig på. Absolut inte.
Jag ville bara påpeka detta minimala störningsobjekt och kolla med andra hur de upplever det själva.
Dessutom kan jag tänka mig att problemet kan vara större här nere i Skåne där vi ofta har mycket hög luftfuktighet. Och det märks självklart mycket just nu i höstvädret. (Ehrm, vår vinter är iofs mest en evigt lång höst. Senaste vintern var ett undantag.)
betterlead skrev:Jag har länge undrat över det här:

Bild

IMG_1457 by Betterlead, on Flickr

Främre sidorutor med vattenavvisande glas, WRG.
Är det någon mer än jag som uppfattar det här som precis tvärtom? På mina främre sidorutor bildas miljontals pyttesmå vattendroppar som bildar en tät film och gör det närmast omöjligt att se igenom. Från de obehandlade rutorna rinner vattnet av mycket lättare. Visst finns det droppar kvar, men de är få och stora - utan att störa sikten.
En liten bluff? ?:-/

Bild

Egentligen kanske fel plats att publicera på, men vi har ju moderatorer som i så fall kan flytta till rätt plats.
Måste ge dig en stor eloge för dina bilder, man förstår precis hur du menar :)
ZizzoZ skrev:Hoppas inte jag tycker det är något problem för mig på nya bilen :( Alltid tråkigt när man är missnöjd med något
Du kan ju alltid göra tvärtom mot vad handboken säger, dvs ös på en sjuhelsikes massa starka kemikalier på rutan, så försvinner wrg-effekten ganska fort (om du är missnöjd alltså) :)
lobbysleeper skrev:
Du kan ju alltid göra tvärtom mot vad handboken säger, dvs ös på en sjuhelsikes massa starka kemikalier på rutan, så försvinner wrg-effekten ganska fort (om du är missnöjd alltså) :)
haha ja det e klart :D
ZizzoZ skrev:Måste ge dig en stor eloge för dina bilder, man förstår precis hur du menar :)
Tackar! :-DD
Har fungerat bra för mig, sedan är frågan hur det kommer fungera i samband med att behandligen börjar försvinna, antagligen kommer det bli sämre då. :)
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]