Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 164E
Tartryffel skrev:Har grävt lite i frågan. Som jag skrev så har ju GSM-starten samma funktion som fjärrkontrollen. Så svaret på 164E:s fråga är att bilen aldrig ens kommer märka att värmaren startats med en telefon istället för fjärrkontroll. När man sms- eller telefonstartar värmaren så går värmaren igång och kommunicerar med bilen precis som förut.
Jag har köpt kitet och en liten adapterkabel. Ska försöka installera det kommande vecka. Är det någon som med säkerhet vet var mottagaren till värmaren fjärr sitter nånstans?
Låter mycket intressant! Kan tyvärr inte svara på din fråga, har bara sett installationsinstruktionen till den Volvoinstallerade fjärrkontrollen på http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... %29%202010 Återkom gärna då jag också vill installera funktionen så att det går att starta värmaren med appen.
av Tartryffel
Så, nu är hela kittet up-and-running!
Appen i sig är lite väl simpel egentligen, den skulle kunna byggas ut ganska rejält. Det är egentligen bara ett interface för att skicka sms och den kan bara skicka på/av (det finns fler kommandon, tidsstyrning t.ex).
Men onekligen smidigt att kunna ringa eller smsa till bilen och slå på värmaren oavsett var man är :) Frågor?
av Moody
Tartryffel skrev: Frågor?
Vad behöver man för grejer?
Vad kostar det?
Hur installerar man det?
:P
av Tartryffel
En W 500500, det är själva telefonprylen. Tror att riktpris på den är 5000 kr + moms, det är förhandlingsbart.
Ett kablage för runt 300 kr, heter W9010325B. Det är ett kablage som delar den ursprungliga kabeln så att man kan ansluta tillbaka fjärrmottagaren samt telefonprylen.
Jag fick hjälp att installera det men det är inte svårt. Man måste ner med handskfacket (lätt) och sidolisten på höger sida nedanför A-stolpen (också lätt). Beskrivningen som följer med är rätt detaljerad så du misslyckas knappast om du vågar ge dig på det.
av Tartryffel
Sen kan jag tillägga att det är bra om man lägger in rätt telefonnummer i iPhone-appen. Det gjorde inte jag, så han som hade en tvåa istället för en fyra i telefonnumret skickade just ett sms och frågade "varför skickar du en massa treor och fyror till mig?".
Användarvisningsbild
av Momentum
Tartryffel skrev:Sen kan jag tillägga att det är bra om man lägger in rätt telefonnummer i iPhone-appen. Det gjorde inte jag, så han som hade en tvåa istället för en fyra i telefonnumret skickade just ett sms och frågade "varför skickar du en massa treor och fyror till mig?".
Är sådant som kallas för "biomekaniskt interface"? :D
av Tartryffel
Momentum skrev:
Tartryffel skrev:Sen kan jag tillägga att det är bra om man lägger in rätt telefonnummer i iPhone-appen. Det gjorde inte jag, så han som hade en tvåa istället för en fyra i telefonnumret skickade just ett sms och frågade "varför skickar du en massa treor och fyror till mig?".
Är sådant som kallas för "biomekaniskt interface"? :D
8)
Tätningsmassa ventilkåpa

Hej, ska vara till överdelen på kamk&ar[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Nu har jag plockat bort vattenpumpen. Den ser fin […]

Bak slits ju ganska fort oavsett, redan inför[…]

230fk går snålt

Varit ute och kört några mil nu. Lagt m[…]