Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

2.4D/163HK optimeringen till 225HK stoppades ju av Volvo, men nu erbjuder man samma sak med D3:an?

Även om folk har beställt och betalat skulle jag inte lägga mitt huvud i pant på att det kommer levereras i verkligheten.
StringerBell skrev:2.4D/163HK optimeringen till 225HK stoppades ju av Volvo, men nu erbjuder man samma sak med D3:an?

Även om folk har beställt och betalat skulle jag inte lägga mitt huvud i pant på att det kommer levereras i verkligheten.
Jag tycker också det är konstigt att den erbjuds. Programvaran var "försenad" när min kompis skulle åka och ladda ned den häromdagen (borde väl ha laddats ned vid leverans...?)... Jag vet inte hur orderläggningen funkar, kanske blir de typ tvungna att sälja några Polestar till D3 AWD MY11.../PH
StringerBell skrev:Ingår D5 emblem också? :roll:
Självklar ingår D5 emblem inte, Du får ju faktiskt en D6 som är bättre än D5 och på köpet är billigare. Det är D6 emblemet du ska ha.
mange69 skrev:Hörde på nyheterna att, jag tror det var denna motor eftersom den är ny, är försenad ytterligare 6 månader. Kolla upp det.

//Mange
hmm.. en kompis hörde oxo detta på radio - men denna AWD-motor är väl inte ny? det är väl D3 2,0 (XC70FWD) som e ny ?
D3 AWD 2,4 2011 är väl samma som 2010 AWD 2,4D??
kalhygge skrev:
mange69 skrev:Hörde på nyheterna att, jag tror det var denna motor eftersom den är ny, är försenad ytterligare 6 månader. Kolla upp det.

//Mange
hmm.. en kompis hörde oxo detta på radio - men denna AWD-motor är väl inte ny? det är väl D3 2,0 (XC70FWD) som e ny ?
D3 AWD 2,4 2011 är väl samma som 2010 AWD 2,4D??
Ja, det är samma/PH
Pratade med Polestar i för ett par veckor sedan och enligt dem har de inte börjat att arbeta med MY11 ännu.
Och enligt han jag pratade med var det ytterst tveksamt att det skulle komma till D3.
(därför blev det BSR för mig)

Vill minnas att det var någon här på forumet som blev lurad av Volvo-ÅF att köpa och betala för Polestar till 2,4D för att senare få höra "ursäkta det finns inte Polestar till denna motor" ? Det blev väll pengarna tillbaka för honom
:wink:
tunnis skrev:Pratade med Polestar i för ett par veckor sedan och enligt dem har de inte börjat att arbeta med MY11 ännu.
Och enligt han jag pratade med var det ytterst tveksamt att det skulle komma till D3.
(därför blev det BSR för mig)

Vill minnas att det var någon här på forumet som blev lurad av Volvo-ÅF att köpa och betala för Polestar till 2,4D för att senare få höra "ursäkta det finns inte Polestar till denna motor" ? Det blev väll pengarna tillbaka för honom
:wink:
Ja... du fick mer trimning för pengarna än i T6:an:)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]