Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Zancy skrev:
Det är iofs rost prickarna efter stenskotten jag är mest orolig, men jag kanske inte behöver vara det då om dom fixar till dom. men blir så oroligt för allt när man ska lägga såpass mycket pengar på en bil! :lol:

Jag skulle ta oron på allvar. Skulle tro att du/ni kommer fortsätta oroa er även efter bilköpet. Skulle nog hellre lägga på någon tusenlapp på någon annan bil bara för att sova lugnare på natten. Oavsett val, lycka till med bilköpet :)

/Sverre
SverreK skrev:
Zancy skrev:
Det är iofs rost prickarna efter stenskotten jag är mest orolig, men jag kanske inte behöver vara det då om dom fixar till dom. men blir så oroligt för allt när man ska lägga såpass mycket pengar på en bil! :lol:

Jag skulle ta oron på allvar. Skulle tro att du/ni kommer fortsätta oroa er även efter bilköpet. Skulle nog hellre lägga på någon tusenlapp på någon annan bil bara för att sova lugnare på natten. Oavsett val, lycka till med bilköpet :)

/Sverre
Konstigt att inte bilfirman fixar det innan de lägger ut bilen till försäljning. Kostar väl 1-1,5% av bilens värde... /PH
perhall skrev:
Konstigt att inte bilfirman fixar det innan de lägger ut bilen till försäljning. Kostar väl 1-1,5% av bilens värde... /PH

Instämmer... Sedan att "lägga" ut fel pris känns också lite sådär.... ??:-/ Men det kanske är en firma med stor genomströmning av bilar.

/Sverre
SverreK skrev:
perhall skrev:

Instämmer... Sedan att "lägga" ut fel pris känns också lite sådär.... ??:-/ Men det kanske är en firma med stor genomströmning av bilar.

/Sverre
Påminner om när jag var o kollade på en beg bil på SAAB en gång, "Rätt Pris Direkt!" var deras giv. Men så såg jag 15 000 på alla bilar i ett visst intervall i tidningen. Gick dit. Säljaren vägrade att pruta en enda krona tills jag upplyste honom om annonsen. "Jaha, ajdå, här har det blivit nåt fel, eeeh". Sen, efter ett tag, kom ju alla på att det var lätt att pruta 15-20 000 på alla bilar så det som skulle skydda svaga konsumenter lurade dem istället... /PH
perhall skrev:
Påminner om när jag var o kollade på en beg bil på SAAB en gång, "Rätt Pris Direkt!" var deras giv. Men så såg jag 15 000 på alla bilar i ett visst intervall i tidningen. Gick dit. Säljaren vägrade att pruta en enda krona tills jag upplyste honom om annonsen. "Jaha, ajdå, här har det blivit nåt fel, eeeh". Sen, efter ett tag, kom ju alla på att det var lätt att pruta 15-20 000 på alla bilar så det som skulle skydda svaga konsumenter lurade dem istället... /PH
:D . Japp det lönar sig att kolla upp så mycket fakta man kan få tag på, ha lite is i magen och kolla runt bland flera handlare. Gärna på ställen som tillhör olika bolag. Egentligen är jag för fastpris, men som du påpekar så funkar det ju inte så i bilbranschen. Men Internet generellt och forum som detta i synnerhet är ju en fantastisk källa när man skall köpa bil. :) Undrar hur man gjorde förr i tiden :?: .

/Sverre
Jag satt i samma sits som dig, jag tittade på 08-09, 2,5T och FT men priserna var som du sett mellan 220000-270000 för dessa bilar, samtidigt som Volvo körde kampanj på R-design med 2,5FT för 299000, för min del var det ingen option att köpa en 3 år gammal bil för 250000:- så det fick bli en ny FT r-design iställlet, blev nästan 100K mer än den begagnade bilen men det känns i varje fall bättre. En 08:a ska ligga runt 200k för att det ska vara ett bra pris. Utbud och efterfrågan är ju det som avgör priset. Är man ute efter en bil med mycket utrustning då blir marknaden ganska snäv, finns ju gott om kinetic och momentum och hur kul är det. Lycka till med ditt köp!
pm922 skrev:Jag satt i samma sits som dig, jag tittade på 08-09, 2,5T och FT men priserna var som du sett mellan 220000-270000 för dessa bilar, samtidigt som Volvo körde kampanj på R-design med 2,5FT för 299000, för min del var det ingen option att köpa en 3 år gammal bil för 250000:- så det fick bli en ny FT r-design iställlet, blev nästan 100K mer än den begagnade bilen men det känns i varje fall bättre. En 08:a ska ligga runt 200k för att det ska vara ett bra pris. Utbud och efterfrågan är ju det som avgör priset. Är man ute efter en bil med mycket utrustning då blir marknaden ganska snäv, finns ju gott om kinetic och momentum och hur kul är det. Lycka till med ditt köp!
Det var faktiskt ungefär samma läge för mig. Dags att byta bort min Saab 9-5 från 2005. Har alltid köpt c:a 3 år gamla begagnade bilar tidigare. Hade bestämt mig för en Volvo V70 2008-2009 års modell och hade som max tänkt att ge 200 000 SEK. Inser att det inte finns många Volvosar för den pengen med låga mil. Efter någon veckas resonemang och prutande hos olika handlare så blev det en ny bil istället. Och det känns än så länge helt rätt.
Men visst är det mycket pengar, drygt 300 000 i mitt fall... Men jag planerar köra den längre (kanske 5 år upp till c:a 10000 mil) samt att jag har 2 års nybilsgaranti.

/Sverre
Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Ingen som kan ge en hint? Har googlat, kollat, l[…]

Huven indikerar öppen

Sitter i vänster huvlås, vill jag minna[…]

Hej! Jag har sökt på nätet i timm[…]

Ok, då antar jag att det bara är att pl[…]