- fre 24 sep 2010, 19:55
Tror att det är så här att D5:or (mest troligt XV70) tillverkade 10w20-10w35 i efterhand kan uppgraderas med ny SW
Moderator: Moderatorer
betterlead skrev: Men det måste puttas in en annan mjukvara än standard?Standard på D5:or MY2011, XC70 verkar ha fått vänta lite, jag har det som standard på min V70AWD, som är en av de första 2011:orna
Momentum skrev:Tror att det är så här att D5:or (mest troligt XV70) tillverkade 10w20-10w35 i efterhand kan uppgraderas med ny SWDet stämmer med min information också. Så det verkar inte som att MY10 får det. Det är ju en del andra uppdateringar på MY11 som 10orna inte har heller. Så är det ju bara ...
lobbysleeper skrev:Och som en parentes, vilket nämndes i en annan tråd, så kommer 2.5FT MY11 få detta som en uppdatering så småningom.Oj, kul att höra när man går i väntans tider på just en sån. :-DD
Momentum skrev:Prova nästa gång du ska göra omkörning av en "karavan" av bilar med flera mellanomkörningar, bakom en husvagn/hästkärraHej! Instämmer helt m ovanstående. Har kört ca 30 mil idag och det känns som en "ny" rappare bil. Vet inte om det är så men även drive-läget känns tightare? Hur som helst var uppdateringen kostnadsfri (rimligt m tanke på att det redan skulle funnits!!)och jag gjorde det i samband m volvos recall av vissa xc70-11 ang byte av klämma t kylarslangen, som f.ö. tar 4-5 timmar att byta. Sitter tydligen riktigt illa till. Apropå firmware uppdat så uppfattade jag det som om det endast gick att få in på bilar MY-11 w20-35, inte på äldre. Var i vart fall så jag fick besked av Volvo cars i juni. Hade ju varit kanon om det gick på äldre bilar också men ..... Ha det gott!
Se hur extremt bra det fungerar att ha varv, turbotryck, "rätt" växel som ligger i hela tiden
Man slipper lågt varv - kickdown/nedväxling - uppväxling, lågt varv, lite turboladdning, lågt varv - kickdown/nedväxling - uppväxling, lågt varv, osv.....
Här är en video på valnötsbl&[…]