Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av petere42
Hej
Har nu fått mina spridare utbytt på min D2-2011. Den rycker inte längre.
Kan däremot få tvekningar ibland bla. när jag kör med farthållaren i jämn hastighet.

Mvh Peter E
av PeterTh
Hej,
Har inte så mycket att tillägga annat än att jag har en 119g Drive 2010 som nu har gått 2000 mil utan något problem alls eller behov av garantiåtgärd. Visst blir det kärringstop men inga problem alls att starta igen.

Mvh
Peter
av gorlin
Hej alla,

caset är nu löst för mig. Volvo Bil erkände till slut att det verkligen är fel på bilen. Bilen har nu stått tre veckor på verkstan, och de har bytt MÅNGA saker men felet har inte åtgärdats.
Jag tröttnade och Volvo Bil har nu beslutat sig för att göra ett återköp av bilen. Då de skötte detta snyggt till slut och ställde upp med lånebil och gav mig ett acceptabelt återköpspris, så var det bara att bekräfta dealen för min del.

Hälsningar

Christer
av petere42
Hej
Det blev antagligen bytt till samma modell av spridare fast hela.
Sedan ska det komma en ny programvara under period 4 som ska åtgärda ryck i bilen.
Däremot är klonkande i växellåda, probem med fördröjd start samt att den drar 0,54 på landsväg och runt 0,7 i stan inte åtgärdade.
I mina ögon så verkar Volvo ha problem med D2 motorn och jag tror dom vet om det själva. V47 byter man ut 109-hästaren i DRIVe modellen till samma motor och växellåda som D2 för att klara Euro5 så jag passade på att lösa in min D2 för 10 kr/mil till en DRIVe innan dess.
Mvh Peter E
av jonts
Har också haft problem med min bil fast det var en 2,0f my10 aut den gick ryckigt och vart orkeslös vid låga varv
Var inne på några serivcear och de såg inget i loggen eller felkoderna men att det kännde det vid provköning och då fick jag till svar att jag måste köra 10-20 min efter vaje tankning så att bien kan känna av vilket bränsle den kör på helt orimligt. Efter det så pratade jag med säljaren som skulle kolla saken men ett par dagar så ringde säljaren och sa att det inte kunde gör något mer med bilen så dom byter den mot en ny utan snack så det blev en d3 my11 bp summum
Användarvisningsbild
av Momentum
jonts skrev:Har också haft problem med min bil fast det var en 2,0f my10 aut den gick ryckigt och vart orkeslös vid låga varv
Var inne på några serivcear och de såg inget i loggen eller felkoderna men att det kännde det vid provköning och då fick jag till svar att jag måste köra 10-20 min efter vaje tankning så att bien kan känna av vilket bränsle den kör på helt orimligt. Efter det så pratade jag med säljaren som skulle kolla saken men ett par dagar så ringde säljaren och sa att det inte kunde gör något mer med bilen så dom byter den mot en ny utan snack så det blev en d3 my11 bp summum
Det verkar vara en seriös ÅF
av jonts
Momentum skrev:
jonts skrev:Har också haft problem med min bil fast det var en 2,0f my10 aut den gick ryckigt och vart orkeslös vid låga varv
Det verkar vara en seriös ÅF

Ja vart förvånad själv
av waiko
petere42 skrev:Hej
Sedan ska det komma en ny programvara under period 4 som ska åtgärda ryck i bilen.
Däremot är klonkande i växellåda, probem med fördröjd start samt att den drar 0,54 på landsväg och runt 0,7 i stan inte åtgärdade.
I mina ögon så verkar Volvo ha problem med D2 motorn och jag tror dom vet om det själva. V47 byter man ut 109-hästaren i DRIVe modellen till samma motor och växellåda som D2 för att klara Euro5 så jag passade på att lösa in min D2 för 10 kr/mil till en DRIVe innan dess.
Mvh Peter E
Vad menar du med 10kr/mil?
av ZizzoZ
waiko skrev:
petere42 skrev:Hej
Mvh Peter E
Vad menar du med 10kr/mil?
Skulle gissa på att dom milen han har kört och med pengarna han förlorar på att byta in den gent emot det han har köpt den för, blir 10 kr/mil. En ren gisning dock :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 30

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

AC problem V70 2016 D3

Har nu testat att känna på reläern[…]

ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]

Motorn tappar kraft och dör.