Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PatricLkpg
Jag måste gratulera!
Jag har haft min v70 d3:a i två veckor lite drygt nu och jag är hur nöjd som helst.
Jag valde business active paketet, precis lagom nivå för mig.
Och att det luktar nytt varje gång man sätter sig i är sjukt skönt.
Volvo har ju sett till att fläkten sätter igång och ventilerar ur kupén när man låser upp med fjärren så man får snabba sig in i bilen för att kunna dra i sig alla gifterna och njuta.
:)
Lycka till!

/Patric
av SverreK
PatricLkpg skrev:Jag måste gratulera!
Jag har haft min v70 d3:a i två veckor lite drygt nu och jag är hur nöjd som helst.
Jag valde business active paketet, precis lagom nivå för mig.
Och att det luktar nytt varje gång man sätter sig i är sjukt skönt.
Volvo har ju sett till att fläkten sätter igång och ventilerar ur kupén när man låser upp med fjärren så man får snabba sig in i bilen för att kunna dra i sig alla gifterna och njuta.
:)
Lycka till!

/Patric
Kul att fler valt D3:an. :D Nu börjar den långa väntan på leverans. Kan bara instämma om paketen. Active känns helt rätt. Jag är van vid det extra ljuset från xenonlampor, liksom det är väldigt skönt med backsensor. Bluetooth kändes som det kvittade innan jag testade. Men det är ju en fantastisk grej. Framförallt för mig som alltid får gräva i djupa fickor efter telefonen annars. :???:

I helgen har jag knappt gjort annat än att fundera på bilen. Framförallt fälgarna undrar jag om jag valt rätt. BALDER ser rätt fina ut på bild, men jag tycker de är lite för "öppna" i verkligheten. Kanske får ändra tillbaka till ODEN.

Lycka till med din nya bil (och hoppas den är lika bränslesnål som den verkar) :)
/Sverre
av lobbysleeper
Oden är "bara" 16" va? Tycker det är lite tanigt på en stor bil som V70.
Balder är snygga och 5-ekrade fälgar funkar alltid, dessutom lätta att rengöra :)
Behåll Balder säger jag.
av SverreK
lobbysleeper skrev:Oden är "bara" 16" va? Tycker det är lite tanigt på en stor bil som V70.
Balder är snygga och 5-ekrade fälgar funkar alltid, dessutom lätta att rengöra :)
Behåll Balder säger jag.
Jo, de var ju mitt förstahandsval så jag tycker nog egentligen om dem... Vet inte varför jag velar.
Håller med om att 16-tum ser lite traktordäck ut, åtminstone som sommardäck. :P
Lätta att rengöra är toppen. Jag har 5 ekrade idag fast med hål imitten så det blir 10. Det är ett evigt pill varje gång, men de är rätt snygga. Något liknande Njord 17", men de går bort just pga att de är tuffare att få ordentligt rena.

/Sverre

V70 2.4 -07 B5244S får meddelande om att hal[…]

Motorproblem

Någon som haft samma?

D24tic pump

Tjena, har en 760 d24tic som fuktar runt pumpen, s[…]

Be någon annan chippa istället åt[…]