Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av micjos
Inte för att det tillför tråden något, men jag får min 2.5ft R-design (passion Red) nästa vecka, och det känns som en evighet dit =)
Min kollega fick sin idag, solfilmad och klar och den är grymt snygg, har även gjorts en hel del småförbättringar på interiören från föregående modellår såg jag. Lite nya inlägg i aluminium runt mittkonsollen och annat lull lull ;)
av pm922
Hatar att vänta, först massa funderande innan man tar beslutet och sen ska man vänta. Köpte en ny Polar 680 husvagn i vintras, fick vänta 19 veckor på den, var också prel levtid 6-8 veckor. Hoppas det inte blir lika långt med bilen nu.
av micjos
Fick min igår istället, blev en glad överraskning !
Kan säga att jag är supernöjd, hade en 2.0F som lånebil innan leverans och det får ju 2.5FT:n att kännas som en sportbil jämförelse, extremt skön motor :D

Var lite orolig över hur automaten skulle uppföra sig i kombination med 2.5FT motorn då jag hört att en del inte varit nöjda med tidigare generationer, men den känns väldigt bra änsålänge (har iofs bara kört ca 10 mil ännu).
Solfilmad med 30%film, (taget med mobilkamera).

Bild
av pm922
Tack gode gud för att jag valde passion red, snyggaste färgen på R-design, hoppas bara klarlacken gör den motståndskraftig också. 25% fabriktoning + 30% film då. Snyggt!
av aniken
Grattis till nya bilen. Har själv köpt en lika dan fast vit ,Beställde den vecka 27 med leverans 27 oktober men får den onsdag 15 sep .Är skit glad.Fick även tag på beg fälgar. Dimond cut på blocket föt vinterdäck. Eller som sommar hjul??
av lobbysleeper
aniken skrev:Grattis till nya bilen. Har själv köpt en lika dan fast vit ,Beställde den vecka 27 med leverans 27 oktober men får den onsdag 15 sep .Är skit glad.Fick även tag på beg fälgar. Dimond cut på blocket föt vinterdäck. Eller som sommar hjul??
Varför inte som sommarhjul :) de är riktigt snygga, och sticker ut lite från övriga r-design på sommaren.
De är lite jobbigare att hålla rena vintertid också med alla ekrar (jmf med 5 ekrade då)
pm922 skrev:Tack gode gud för att jag valde passion red, snyggaste färgen på R-design, hoppas bara klarlacken gör den motståndskraftig också. 25% fabriktoning + 30% film då. Snyggt!
Ja passion red är snygg, själv vågade jag inte ta steget att köpa en röd bil ifall jag ledsnar om nåt år :)
Senast redigerad av 1 lobbysleeper, redigerad totalt 0 gånger.
av freeman
micjos skrev:
Var lite orolig över hur automaten skulle uppföra sig i kombination med 2.5FT motorn då jag hört att en del inte varit nöjda med tidigare generationer, men den känns väldigt bra änsålänge (har iofs bara kört ca 10 mil ännu).
Du kommer bli bra vän med de som jobbar på macken. Vår snittar 1.3l/m på bensin(det är en 2.5T, iofs 09)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Utan hemmaladdning förstår jag det. Elb[…]

Byta front, huv o skärmar

Skulle föreslå att du monterat fronten […]

Løs del

Fant denne delen liggende i fanget når t&ari[…]

Hej! Någon som vet vad det kan vara för[…]