Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Steff 99 skrev:Diskussionen ang. begagnat priser är alltid intressant.
Köparen tycker "alltid" att priset är för högt, när samma person skall sälja är priset "alltid" för lågt.
När man säljer den egna bilen är den finare än allt annat och därför vär mer, när man köper så har man sett att allt annat är billigare.
Frågan är, varför köpte man inte någon av de som var så billiga ?
Så är det, men lite tvärtom med skicket. Jag säljer bilen efter 4 år/10 000 mil och tycker att den är sunkig, för jag minns ju hur den var den var ny, och köper en ny istället. Men den som köper den har just sålt sin 855 GL-94 42 300 mil, vit med rött tyg, på blocket för 9000,- och tycker att min gamla bil är "som ny" typ... fast jag måste nog säga att jag ofta tycker att man får rätt bra betalt för beg. Volvo. Och eftersom handlaren kan få ut mer än man kan få ut själv blir det ofta en rätt ok affär jämfört med att sälja själv på blocket.../PH
av Enzo
sandberg80 skrev:Måste du specifikt ha en XC70? Jag menar en V70 D5 AWD Kinetic kostar 311 000:- NY!
Ja det är ju verkligen samma bil :roll:
av sandberg80
Inte direkt. Men en snyggare och bättre bil för mindre pengar. Att köpa en V70 med lite fula plastdetaljer för mycket extrapengar faller inte mig i smaken :D
Användarvisningsbild
av Variosboy
sandberg80 skrev:Inte direkt. Men en snyggare och bättre bil för mindre pengar. Att köpa en V70 med lite fula plastdetaljer för mycket extrapengar faller inte mig i smaken :D
Tycker du ja, men tydligen inte trådskaparen..

Såg din smilegubbe, men jag måste ändå få påpeka att man väldigt ofta möts av folk här som vill tycka åt andra, varför då?????
Fakta är en sak, men att man tycker olika gör ju inte att den ena eller den andra har rätt eller fel..
av perhall
XC90_Executive skrev:Om man kan tänka sig en V70 med T6-motorn istället så går det att göra dunderklipp. Helt ny dessutom!

http://www.bytbil.com/bilar/volvo/v70/n ... IAAY8cAOAA!
Verkligen bra pris! Om man specar en D5 eller nåt för 500 och får 8% rabatt så blir det ju nästan samma pris som denna 600tkr-bil med nya T6-motorn dessutom! Hade det varit gamla hade det varit mer normalt (en MY10 som stått i lager 14 månader)/PH
av VolvoAWD
sandberg80 skrev:Måste du specifikt ha en XC70? Jag menar en V70 D5 AWD Kinetic kostar 311 000:- NY!
Mmm, om jag skulle hitta en V70 D5 AWD för det priset skulle jag slå till direkt. Vart hittar du en sån? Riktpriset ligger på 373.800 kr för Kinetic :)
av maba
Jag tror det är en Norrlandskampanj, 316900:- för en V70 D5 AWD Kinetic. Ganska schysst tycker jag, så jag slog till för några veckor sedan! Om jag räknade på en vanlig D5a utan AWD och automat blev det ung. samma pris. Så i princip slänger dom med fyrkrafset och automaten på köpet. Jag vet dock inte om kampanjen går fortfarande, men dom kanske kör det kvartalet ut?

Nej, men jag ville förtydliga om nu någ[…]

D4 VEA dricker olja

Hoppas du fortsätter att uppdatera oss n&aum[…]

Kontakten för släpvagnsbelysning

Jag är inne på dessa sedan tidigare, m[…]

Det är membranet i oljefilterhuset som ä[…]