Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ztaffans
Kampanjen tror jag gäller både 2,4d och D5 alltå de 5 cylindriga dieslarna.
Åtgärden är att de sätter en lapp som man ser när man öppnar huven. Det är en ny rekomenderad max-nivå för oljepåfyllningen. Fyll inte på för mycket olja alltså.
Något annat tror jag inte det är. Rätta mig gärna om jag har fel.
Användarvisningsbild
av hollan
ny programvara i ecm
Användarvisningsbild
av StringerBell
ztaffans skrev:Kampanjen tror jag gäller både 2,4d och D5 alltå de 5 cylindriga dieslarna.
Åtgärden är att de sätter en lapp som man ser när man öppnar huven. Det är en ny rekomenderad max-nivå för oljepåfyllningen. Fyll inte på för mycket olja alltså.
Något annat tror jag inte det är. Rätta mig gärna om jag har fel.
Det är fler saker: se länk i mitt inlägg ovan.
av Moody
Min var inne på service igår och fick då samtidigt den nya mjukvaran inläst. Har dock inte fått något brev ännu (förutom det första brevet i våras om att hålla koll på oljevnivån)
Användarvisningsbild
av hollan
då har du fått kampanjen utförd med
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Det fanns tydligen två kampanjer, dels denna med ny programvara i ECM men också en servicekampanj, vet inte ritkigt vad det är. Vi får väl se, på Onsdag kl 14 ska min bil in.
av UffeV70
Det jag märkte efter servicen på min D5 -10 är att när man tittar på oljenivån så är den inte fulld till max när den kom ut från verkstan. Fattas en plupp på den stapeln.
Har inte fått kallelse bara rekommanedations brev.
Användarvisningsbild
av 164E
UffeV70 skrev:Det jag märkte efter servicen på min D5 -10 är att när man tittar på oljenivån så är den inte fulld till max när den kom ut från verkstan. Fattas en plupp på den stapeln.
Ingår nya motorn 2010 i återkallelsen också?
Användarvisningsbild
av AWWD
UffeV70 skrev:Det jag märkte efter servicen på min D5 -10 är att när man tittar på oljenivån så är den inte fulld till max när den kom ut från verkstan. Fattas en plupp på den stapeln.
Köpte beg XC70 D5 -08 i början på sept som servades i samband med lev. Gjorde samma upptäckt vid första tankningen; oljenivån låg strax ovan mitten mellan strecken på oljestickan (2/3 var det väl som var maxnivå exligt direktiven).

/awwd
Bytt Tankarmatur 240 1986

Det finns en förpump inne i tanken, finns p&[…]

Xc90 T8 My22 vs My23

Det som sliter mycket på batterier är s[…]

Tack för input, Cotag – väldigt v&[…]

Det händer att kallstart spridaren bö[…]