Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MattiasD
s6025t skrev:Ja ska du ha en 5 cylindrig bensin eller etanol motor gäller det o köpa nu för efter årsskiftet kommer de att ersättas med 4 cylindriga GTDi T4
nuvarande 5 cyl motorer klarar inte EURO5 som de måste 2011 så 2,5FT blir ersatt av nya T4F under våren......
Här är en pressrelese som säger att även S80 o V70 lär få motorerna utbytta snart.... https://www.media.volvocars.com/se/enha ... iaid=34512
2.5FT uppfyller Euro5 enligt Volvos websida.
Användarvisningsbild
av hollan
beställde en i dag en vit automat med teknikpaket sub o elinfällbara speglar nykelavstängd airbag och alla 0kronors tilläg fick priser mellan 337400 och billigast 325000
av demilson
Gurra82 skrev:
Ulffredriksson skrev:Har också varit och beställt i dag. V70 D5 AWD Summum och lite annat smått och gott. Skulle få den i andra halvan av November fick jag berättat.
Vad blev slutnotan för kalaset? :D Nyfiken :D
Nu har jag inte orderbekrfätelsen framför mig, men tror det var 326000 eller 327000, hade en tillmötesgående säljare. I priset ingår även 4 dubbfria vinterdäck på 16" Naos-fälg. :D
av demilson
För två år sedan beställde jag en fabriksny V70 o kunde då följa produktionen/tillverkningen via Volvos hemsida. Är det någon som vet varför (mig veterligen) den möjligheten inte längre finns?
Användarvisningsbild
av iksiow
Fick prelbesked på min idag v48, innan jul iaf :)

Slutnotan blev 337.001, med Automat, Subwoofer, High Performance, 16" Dubbfria Vinterdäck på NAOS fälgar, Nyckelasvt krockjudde, gummimattor Parkeringshjälp fram/bak, tonade rutor. ingen aning hur det är rent prismässigt, men fick 10% på allt utom skjälva bilen där jag fick 2.1% rabatt. Några kronor gör det ju iaf.
av demilson
iksiow skrev:Fick prelbesked på min idag v48, innan jul iaf :)

Slutnotan blev 337.001, med Automat, Subwoofer, High Performance, 16" Dubbfria Vinterdäck på NAOS fälgar, Nyckelasvt krockjudde, gummimattor Parkeringshjälp fram/bak, tonade rutor. ingen aning hur det är rent prismässigt, men fick 10% på allt utom skjälva bilen där jag fick 2.1% rabatt. Några kronor gör det ju iaf.
Bra val! När beställde du din bil? Jag skall åka till Sälen över jul o gissa om jag vill ha min levererad innan dess? :mrgreen: Beställde i tisdags.
Användarvisningsbild
av iksiow
demilson skrev:Bra val! När beställde du din bil? Jag skall åka till Sälen över jul o gissa om jag vill ha min levererad innan dess? :mrgreen: Beställde i tisdags.
Jag skrev papper i lördags, men antar att beställningen lades in i måndags.
av perhall
demilson skrev:För två år sedan beställde jag en fabriksny V70 o kunde då följa produktionen/tillverkningen via Volvos hemsida. Är det någon som vet varför (mig veterligen) den möjligheten inte längre finns?
Tror det var av integritets- och säkerhetsskäl, man kunde slå in en kund på måfå och se exakt spec, åf o leveranstid./PH
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]