converter skrev:Lär nog inte spela någon som helst roll tror jag efterssom de flesta med tjänstebil i alla fall inte väljer 1,6d, snarare D3 och D5 på dieselsidan..
Var kanske hårdknackat sagt...Absolute stämmer det att många väljer de med. Har ändå fått intryck av att den är attraktiv eftersom den ändå tillhör de billigare modellvarienterna, skiljer ganska många laxar till de övriga dieselmodellerna. Sen finns det väl en hel del "bilflottor" hos företag som kan tänkas vara en målgrupp för Drive-varianten (tillsammans med 2.0F iofs)?
Vi får väl se hur det ser ut med försäljningen om ett tag helt enkelt men jag tror inte denna händelse kommer gå obemärkt förbi.
Om man tittar i backspegeln så var ju tex 2.0D tippad som "tjänstebils"-motorn nummer ett, men det är ändå ytterst sällan man ser dom på vägarna..
Det är lite samma med 1,6d tror jag. Den är bra, billig osv osv. men inget de allra flesta kommer att välja.
Givetvis kommer det inte gå obemärkt förbi, men att det skulle vara så drastiskt att alla tjänstebilsförare nu helt plötsligt skulle byta märke för att ett motoralternativ dröjer ett halvår tycker ju jag är mer "hårdknackat"(nytt ord för mig by the way) sagt från din sida!

Assumption is the mother of all f ups.