- tor 19 aug 2010, 12:01
anderc skrev:Tack för alla tips. Vill gärna ha automat denna gång. Skulle vilja ha dvd monterat i stolarna men det var ju snuskigt dyrt.Jag kör faktiskt med Clas Ohlsons relativt billiga (1200-1500 kr har jag för mig jag betalade) med två 7-tums skärmar. Det har funkat klanderfritt i tre år trots flera långresor och "omild" behandling. Den har allt nödvändigt tycker jag. Det går att justera ljusstyrka och volym på resp skärm. Den har utgång som du kan koppla til stereons AUX och få maffigt bioljud (jag har subwoofern men det blir givetvis bra även med vanliga stereon). Varje skärm har också separata hörlursuttag och det finns fjärrkontroll till DVD-spelaren. Skärmarna går också att vinkla så att de kan ställas på tex ett bord eller på I-brädan fram om passageraren vill kolla på film när barnen sover :) Givetvis har den också fodral för att hängas på resp nackstöd. 230-voltsadapter medföljer också såklart. Det är givetvis snyggare med fastmonterade men de lösa är praktiska att tex ta med i sommarstugan så kan barnen kolla på film inne. Och priset går ju bara inte att jämföra.......
Funderar på att köpa ett löst set som man hänger fast på stolsryggen. Några tips? Skall kolla lite på forumet.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson