Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
anderc skrev:Tack för alla tips. Vill gärna ha automat denna gång. Skulle vilja ha dvd monterat i stolarna men det var ju snuskigt dyrt.
Funderar på att köpa ett löst set som man hänger fast på stolsryggen. Några tips? Skall kolla lite på forumet.
Jag kör faktiskt med Clas Ohlsons relativt billiga (1200-1500 kr har jag för mig jag betalade) med två 7-tums skärmar. Det har funkat klanderfritt i tre år trots flera långresor och "omild" behandling. Den har allt nödvändigt tycker jag. Det går att justera ljusstyrka och volym på resp skärm. Den har utgång som du kan koppla til stereons AUX och få maffigt bioljud (jag har subwoofern men det blir givetvis bra även med vanliga stereon). Varje skärm har också separata hörlursuttag och det finns fjärrkontroll till DVD-spelaren. Skärmarna går också att vinkla så att de kan ställas på tex ett bord eller på I-brädan fram om passageraren vill kolla på film när barnen sover :) Givetvis har den också fodral för att hängas på resp nackstöd. 230-voltsadapter medföljer också såklart. Det är givetvis snyggare med fastmonterade men de lösa är praktiska att tex ta med i sommarstugan så kan barnen kolla på film inne. Och priset går ju bara inte att jämföra.......
Användarvisningsbild
av philipsguy
anderc skrev:Skulle vilja ha dvd monterat i stolarna men det var ju snuskigt dyrt.
Funderar på att köpa ett löst set som man hänger fast på stolsryggen. Några tips? Skall kolla lite på forumet.
Kolla på Nextbase där sätter du ett fäste på ryggstödet som du sedan jackar in spelaren i. Så tar du in och ut spelarna med en knapptryckning, bra ur stöldskyddsperspektiv eller om man vill ta med spelarna till stugan eller nåt...
Jag har varianten med sladd men finns även en med IR-överföring av ljudet till hörlurarna fast det kanske är overkill och så blir det väl ett par extra prylar att ladda...
http://www.dustinhome.se/pd_5010329183.aspx
Användarvisningsbild
av na96gen
på dessa 299900 finns det någon mer prutmån eller bara mindre än om man tog en icke kampanjbil?
av FlushMeister
Jag har också beställt en ny V70 2.5FT är hur extatic som helst!

Vit
R-design
BLIS
Mörkt Tonade rutor
Nyckelavst. pass.krockkudde
Teknikpaket 2 med Premium sound och aktiva xenonljus (dom som rör på sig när man svänger)

Jag valde först High perfomance ljud samt Polestar perfomance chiptrim, men valde sedan bort chiptrimmet för att uppgradera till premium sound, vilket jag verkligen kan rekommendera, chippa kan du göra sen och tills dess kan du känna på 235 hk och verkligen känna skillnaden när du chippat.

Välj inget annat än polestar är du snäll!

för baksätes entertainment, ge kidsen en varsin ipad istället, bra mycket kul att göra, samt lätt att ta med ut ur bilen.
Användarvisningsbild
av Guligan
PEETER skrev:Oxå snart lycklig ägare till en V70 FT 2,5 R- Disign. Röd .Skrev i dag ))
Gött, grattis till en härlig bil!!
av jfm010
PEETER skrev:Oxå snart lycklig ägare till en V70 FT 2,5 R- Disign. Röd .Skrev i dag ))

Grattis! Står själv i begrepp att beställa en likadan. Har dock jäkligt svårt att välja färg... Just nu står det mellan röd och titangrå. Har aldrig haft röd tidigare och är rädd att jag kanske tröttnar. Den ser dock jäkligt fin ut i rött. Samtidigt är titangrå en gammal favoritfärg. Eller finns det någon annan färg som jag inte tänkt på? Hjälp!! :D

(Har en svart V50 idag.)
av perhall
jfm010 skrev:

Grattis! Står själv i begrepp att beställa en likadan. Har dock jäkligt svårt att välja färg... Just nu står det mellan röd och titangrå. Har aldrig haft röd tidigare och är rädd att jag kanske tröttnar. Den ser dock jäkligt fin ut i rött. Samtidigt är titangrå en gammal favoritfärg. Eller finns det någon annan färg som jag inte tänkt på? Hjälp!! :D

(Har en svart V50 idag.)
Röd är grymt snyggt. Och billigare. Titangrå också snyggt. Själv är jag lite dålig på att tvätta, vaxa etc. och därför skulle jag välja titangrå. Men om jag var riktigt noggrann med tvätt etc. så bleve det nog en röd! En röd lack blir ful med tiden om man inte sköter den (jfr. alla åttaåriga bilar med solkiga röda lacker...)/PH

Är det någon som sitter på motst&[…]

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]