Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Monchichi
Passar på att fylla på denna tråd med en tilläggsfråga om just Equalizern, eller snarare Equalizarna. Vilka inställningar har ni som ni anser fungerar och berätta gärna om det är på HP eller PS. För den oinvigde så menar jag inte de vanliga inställningarna för diskant, bas etc, utan för frekvenserna. Precis som Emiljonsson7 påpekar så har även det en rätt stor effekt..
Användarvisningsbild
av AndersP
Emiljonsson7 skrev:Jag valde till subwoofern då High Performance blivit sämre med åren. Nu får man ta med subwooftern för att komma upp i den gamla V70N:s nivå.

Men som sagt beror lite på vilken musik man lyssnar och hur intresserad av musik man är. Jag är väldigt intresserad och lyssnar mycket och även krävande musik och känner stor skillnad så jag har valt subwoofern av detta skäl. Det är bara att testa att koppla ur den medan man lyssnar på en låt. Men det handlar också vilka ljudinställningar man har i equalizern. tar du en demobil så är risken att equalizernär satt helt "flat" och då märker du mindre skillnad. Har du tex subwoofern på låg effekt så kommer du inte höra skillnad förrän du vräker på rejält. Men höjer du effekten så kommer du märka skillnad vid lägre volym. Jag hör stor skillnad och tycker att 3000 är väldigt prisvärt. I synnerhet som den använder ett utrymme som är värdelöst till annat :D
:-)-) Bra skrivet, instämmer till 100%
Användarvisningsbild
av kave
High Performance och sub är en av anledningarna att åka V70. Välj bort något annat onödigt istället.
Användarvisningsbild
av AndersP
Gamla stereo's var bättre "malla i", nya utan subba suger om man ska uttrycka sig så ungdomar också förstår :P

Nej, men jag ville förtydliga om nu någ[…]

D4 VEA dricker olja

Hoppas du fortsätter att uppdatera oss n&aum[…]

Kontakten för släpvagnsbelysning

Jag är inne på dessa sedan tidigare, m[…]

Det är membranet i oljefilterhuset som ä[…]