- tor 05 aug 2010, 15:31
Jag kan iofs förstå Volvo att de vill kunna erbjuda en så billig basbil som möjligt, och det är väl då ok att det inte ingår särskilt mycket utrustning där.
Men faktum är att de allra flesta köper till nån form av paket - lägg in de här grejjorna i paketen då.
Avstängingsbar airbar på pass.sidan t ex - det var väl en sak på P2-bilar där det inte kostar särskilt mycket att ta bort airbagen för att kunna ha bilbarnstol där, men på S80N/V70II m fl så går det öht inte att göra det. Har du en bil utan nyckelhål och vill ha en bilbarnstol där fram så är enda lösningen att byta bil.
Och när då nyckelhålet kostar 600kr (?) och kostnaden därmed för Volvo är betydligt lägre - jamen lägg med det som standard då.
Och visst - egentligen är det inte hela världen att det inte går att höjdjustera pass.stolen i framkant. Men när man tar bort något som jag upplevt varit standard sen Jesus gick i kortbyxor, något som dessutom inte kan kosta särskilt mycket, och något som definitivt bidrar till att alla kan hitta en skön sittställning, och inte säger det, och det enda sättet att lösa det är att köpa en elstol för x-antal tusenlappar, och när dessutom inte säljarna är medvetna om att det är så här det är - ja då surnar jag till! För det så dåligt och billigt på nåt sätt. Då har Volvo varit rejält dumsnåla.
Vad ska de ta bort härnäst? Centrallåset? Automatiskt halvljus? Servostyrning? Det vore i princip lika dumt.
//Mr T