Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Enligt min mening är det helt värdelöst att de tagit bort den tonade kanten på rutan..
Om man sätter en solfilm i framrutan kan man ju välja en som inte är allt för mörk så ser det ju inte så raggar-aktigt ut (om man nu inte gillar det).
Honke skrev:
XC90_Executive skrev:Eller så finns det en anledning till att det inte finns en tonad kant längre! :wink:
Låt höra vad den anledningen skulle vara...
Folk ser inte trafikljusen och stannar inte vid rött ljus.
Jag tror att dina ögon/syn har förändrats lite med åren.
CalleV70 skrev:eller har du ljus instrumentpanel?? Som ser snyggt ut i bilhallen men förkastligt när man kör...
Får säga att jag märkte en sjuk skillnad när jag sist bytte bil, från beige inredning till mörkgrå/svart. Mycket behagligare att köra bilen i starkt solljus, trodde inte det skulle göra en sån skillnad. Som tidigare talare skrev, man börjar väl bli gammal :shock:
Ogya skrev:Eftersom jag har glasögon kan jag inte bära solglasögon, om nu någon fick en smart ide'. Har heller ej planer på att köpa solskydd för glasögonen.
kom igen... Slipade solglasögon med rätt styrka kostar ju bara från 375 spänn på tex favoptics... har köpt flera stycken så man har i bilen, i båten, på MCn.....
Jag har slipade Maui Jim. GRYMT bra. Det enda märket som kan göra riktiga solglasögon skapade för slipade glas. Efter 3 par Ray Ban, som inte var anpassade för slipade glas var det grymt skönt med ett par "riktiga" solglasögon. Det kostar dock därefter! :wink:

Ska man "steka" blir det linser + Ray Ban Wayfarer! :-)-)
XC90_Executive skrev:Jag har slipade Maui Jim. GRYMT bra. Det enda märket som kan göra riktiga solglasögon skapade för slipade glas. Efter 3 par Ray Ban, som inte var anpassade för slipade glas var det grymt skönt med ett par "riktiga" solglasögon. Det kostar dock därefter! :wink:

Ska man "steka" blir det linser + Ray Ban Wayfarer! :-)-)
Äh vafan man blir ju bara så fullständigt totalt blåst, jag har haft dyra märkesgasögon men den är ju exkat samma rå-ämnen, samma CNC maskiner osv som de billiga konkurrenterna.

Båda kostar 300 spänn att tillverka, sedan lägger Ray Ban mfl på en-två tusingar extra för man har så grymt höga reklam och sponsorksostnader till Tiger Woods mfl,

PS, du behöver inte ha linser med Ray Ban, du kan få dem slipade också, hade det innan men kom på att det var slöseri med pengar DS
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]