Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Jag brukar tycka att det känns billigt med kopiorna. Det är oftast i ett annat lite hårdare material som gör att saker som ligger löst glider runt mycket lättare.

Dessutom när jag har en bil i den prisklassen så vill jag att det ska stå Volvo även på mattan. Känns snik med en billig kopia bara för att tjäna någon hundring. Men det är jag det... ;-//
av ztaffans
Amli skrev:Jag brukar tycka att det känns billigt med kopiorna. Det är oftast i ett annat lite hårdare material som gör att saker som ligger löst glider runt mycket lättare.
Håller helt med Amli. Hade en Hyr V70 från Avis med piratmatta i och den var av mycket hårdare material.
Resväskorna gled runt i varje kurva, acceleration eller inbromsning, så blir det nästan aldrig i min egen med originalmattorna.

Själv gillar jag att aluminiumskenorna är fria för att kunna surra diverse konstig last med krokarna men har även hundburen förankrad i krokarna. Smaken är som baken.
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag brukar byta matta efter årstid. Textilmatta på sommarhalvåret och gummi/plastmattan (vilket material det nu är) på vinterhalvåret. Bra tips att slänga i V70N-mattan, det skall jag göra i höst.
av Ni77
Har Mekonomens "snikmatta" i min v70 My08. Tycker den funkar fint. Enda felet är väl då kanske att den inte täcker upp hela bagaget. Men som sagt va den funkar.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Amli skrev:Jag brukar tycka att det känns billigt med kopiorna. Det är oftast i ett annat lite hårdare material som gör att saker som ligger löst glider runt mycket lättare.

Dessutom när jag har en bil i den prisklassen så vill jag att det ska stå Volvo även på mattan. Känns snik med en billig kopia bara för att tjäna någon hundring. Men det är jag det... ;-//
På min V70N -06 så var originalmattan ganska mjuk och hade bra friktion.

På min "nya" XC70II -10 är originalmattan i hårdplast helt utan friktion, känns som volvo har sparat in rejält där.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ångrar ja inte köpte den, det är ju bara några hundringar mer en den värdelösa originalgummimattan jag har som inte täcker lastsäkringslisterna.
Användarvisningsbild
av Guligan
VolvoB20 skrev:
På min "nya" XC70II -10 är originalmattan i hårdplast helt utan friktion, känns som volvo har sparat in rejält där.
Håller med! Grym skillnad med fördel till gummimattorna i V70N.
av Amli
VolvoB20 skrev:Ångrar ja inte köpte den, det är ju bara några hundringar mer en den värdelösa originalgummimattan jag har som inte täcker lastsäkringslisterna.
Precis min tanke oxå.
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]