Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av petkas
inte illa,lägg till dubbla utblås,andra fälgar o takspoiler så börjar det likna nåt. :wink:
av perhall
Är det någon mer än jag som tycker att bilar rätt ofta är snyggare före facelift. Till en del tror jag att det beror på vem som köper bilen och hur den används.

Ex. Merca C-klass 1994. Cool bli fram till 1997. Efter faceliften mest pensionärer i C180 med 15".
Samma sak med V40 generation I. Först många 2,0SE silver 16 tum, efter facelift en pensionärsbil.
Eller 850 92-94. Cool bil. Sen 95-97, lite pensionär. S70 97-00 var en riktig pensinonärsbil (förlåt alla ungdomliga 66-åringar).
etc.

PH
av perhall
Man kan tänka sig en del annat också:
Nytt infotainmentsystem likt S60N
Större panel med GPS-skärm integrerad likt S60N och BMW...
Lite fler hk i D5
D2 som ny DRIVe med 6 växlar och kanske 120 hk.
Ändrad utväxling i flera modeller för att sänka förbrukningen
s/s -"-
Nya backspeglar
Användarvisningsbild
av Guligan
perhall skrev:Är det någon mer än jag som tycker att bilar rätt ofta är snyggare före facelift. Till en del tror jag att det beror på vem som köper bilen och hur den används.

Ex. Merca C-klass 1994. Cool bli fram till 1997. Efter faceliften mest pensionärer i C180 med 15".
Samma sak med V40 generation I. Först många 2,0SE silver 16 tum, efter facelift en pensionärsbil.
Eller 850 92-94. Cool bil. Sen 95-97, lite pensionär. S70 97-00 var en riktig pensinonärsbil (förlåt alla ungdomliga 66-åringar).
etc.

PH
V40:n blev väl ändå både bättre o snyggare efter faceliften. Fast generellt är jag beredd att hålla med dig att det inte ofta inte är ett lyft, jag kan ju lägga till Opel Vectra som blev allt fulare för varje årsmodell. Mazda Miata inte att förglömma.

Fast det finns exempel på lyckade facelift också:
Saab 9-3 från MY08
Volvo 960 från MY95
av Amli
perhall skrev:Man kan tänka sig en del annat också:
Nytt infotainmentsystem likt S60N
Större panel med GPS-skärm integrerad likt S60N och BMW...
Lite fler hk i D5
D2 som ny DRIVe med 6 växlar och kanske 120 hk.
Ändrad utväxling i flera modeller för att sänka förbrukningen
s/s -"-
Nya backspeglar
Man kan ju hoppas! Men jag är lite tveksam till att en facelift även skulle få en sådan omfattande invändig uppdatering.
av Amli
perhall skrev:Är det någon mer än jag som tycker att bilar rätt ofta är snyggare före facelift. Till en del tror jag att det beror på vem som köper bilen och hur den används.

etc.

PH
Jag tycker tvärtom. Jag tycker att en bil oftas ser bättre ut efter en facelift. Men det finns förstås undantag, t ex Saab 9-5.
av sandberg80
McDonald skrev:Usch vad många kommer att bli besvikna nästa år som väntar på en facelift :(
Hur menar du? Kommer det ingen facelift eller är det själva faceliften som man blir besviken på?
Användarvisningsbild
av philipsguy
berraX skrev:Beror ju helt på vilket behov man har. Det har ju nästan inte hänt något med V70 på 4år. Nu kommer en förändring som helt klart kommer att synas sägs det i alla fall. Blir ju avsevärt mycket enklare att sälja sedan också. Kolla bara på 2004 och 2005 års modell. De flesta som är ute efter en begagnad vill ju ha en 2005 års modell då face-liften kom samt en massa andra uppdateringar. Antar att det kommer vara samma sak mellan 2011 och 2012 års modell.
Att säga att det inte hänt något med V70 på fyra år stämmer ju inte riktigt, V70 "II" kom ju sensommaren 2007 så det är ju ganska exakt tre år sedan till att börja med. Tittar man på Teknikens Världs fotoshoppade antaganden (det är ju inga oficiella bilder) så kan man ju tycka att det är just mer en faceliftad V70 II än en helt ny bilmodell som ju faktiskt V70 II var när den kom.
Visst, även jag rekommenderar alla att tänka efter en extra gång innan man köper en utread bil i juni om det kommer en förändrad modell i juli. Men för min egen del så blir det en ny V70 på onsdag, vill inte vänta ett år på lite förändrade strålkastare och en svartlackerad baklucka...
av McDonald
sandberg80 skrev:.... facelift eller är det själva faceliften som man blir besviken på?
Finns ju olika typer av facelift, mjuk facelift där bara kofångare/grill/lyse ändras. (som på typ senaste s40/v50 fc)
Sen finns den hårda faceliften där man ändrar i plåten också, skärmar/huv för att kunna ändra lysena också radikalt. (typ senaste c30/c70, dock ingen huvändring bara skärmar) I Teknikens Värld exempel ovan har dessutom dörrplåtarna ändrats.
Blir knappast en hård facelift nästa år och kanske på sin höjd bara en mjuk skulle jag personligen tro.
Man ändrar knappast något så dyrt som plåten när nya plattformen ligger och väntar bakom hörnet.
Volvo V50, elfel m.m.

Jag har gjort CEM under handskfacket, den var &a[…]

Det lilla plastlocket sitter med en hake på […]

Tre år med Volvo V90 CC

När jag hade min XC70 bytte jag bak förs[…]

Bromsvätskan kommer inte fram

Man kan inte trampa "för djupt". Ko[…]