Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

NordmanV8 skrev:Jag är mycket intresserad av hur du gjorde för att byta grill! Jag ska nämnligen byta själv hade jag tänkt.. Vad lossade du för att byta och hur? Är det de runda svarta knapparna?
Sedan vill vi givetvis se lite bilder också! :)
Här förklarar jag någorlunda enkelt hur man gör: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ll#p401376
Plockade bort grillen i dag. Gick enkelt och fort. Lossade bara de runda knapparna genom att trycka på den i mitten, simpelt..
Sedan kunde jag komma åt grillen bakifrån och lossa hullingarna.
Nu är MY10 grillen beställd med V8 emblem. Får den på onsdag :)
Jag tog grillen som inte har det stora fina skyddet för radarn. Något snyggare utan.. Får fixa ett fint skydd innanför grillen istället.

Ska se till att fixa lite bilder.
Sådär... Var och hämtade min nya grill i dag....
Tydligen sitter inte V8 emblemet på den nya V8 modellen....?? Någon som vet?
Det gick inte att använda orginal bakstycket till emblemet från den gamla grillen då den nya var annorlunda baktill...
Det var lite pyssel att få dit V8 emblemet, men det gick. Smältlim och najtråd är bättre än silvertape.. :roll:
Det blev över förväntan..

Lite mobilbilder.... :oops:

Bild

Bild

Hmmm.... Verkar som inte bilderna kommer fram... Får se i morgon om problemet kvarstår....
Bilder finns annars på http://www.garaget.org. Klicka på länken nedan. :wink:
NordmanV8 skrev:Tack!
Såg att bilderna var för stora... :roll:
Var nog lite trött i natt...
Arrgh!

Måste säga att jag blir lite smått avis när jag ser dina bilder. Hade en S80 förut som jag var fantastiskt nöjd med men jag köpte den lätt begagnad (800 mil) av en pensionär från Volvo och han hade köpt den utan avstängningsbar airbag fram och nu när andra knodden är på väg (ETA 28 sept) så blev det byte till en ny V70.

Så nu kör jag en V70 D3 MY11 och det är verkligen inte fy skam men jag hade mycket hellre kört en S80 och jag längtar tills den dag jag gör det igen =).

Hursomhaver - snygg kärra! :D

//Mr T
Fel generator V70??

Det som händer är att laddlampan lyser o[…]

Bytt skivor och klossar fram. Det blev ATE, b&arin[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Lämna på verkstad finns inte på k[…]

Då är vi överens. Faserna byter in[…]