Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonnerns
boopidoo skrev:Har införskaffat en V70 D6 Summum -08 vilken har integrerad telefon med SIM-kort. Vad jag förstår så finns integrerad telefon även med blåtand istället för SIM-kort. Går det att byta ut/bygga om från SIM-kortlösning till blåtand?
Virker på meg som om du har MY08 classic altså en V70N inte en V70II. Den "gamla" V70'n hadde integrert telefon MED simkort, men V70II har kun blåtand intill OnCall har kommet. Oncall tror jeg er nytt for MY11 og der behøver de en Fysisk telefonmodul for å sette opp samtaler med Oncall. Bluetooth integrert i bilen er kun en trådløs informasjons overføring til bilens høytalere og display. krot fortalt.
av boopidoo
jonnerns skrev:Virker på meg som om du har MY08 classic altså en V70N inte en V70II.
Nope, det är en V70II och den har integrerad telefon utan BT.

Jaja, det verkar att det inte går att eftermontera vilket är surt. Jag vill kunna använda knapparna som redan finns monterade och inte använda någon extramodul med andra knappar. Det blir nog att fixa ett extra sim-kort iaf.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Men hur pratar man med Volvo on Call-operatören efter att man ringt upp denna genom att trycka på VOC-knappen? På bilar med BT-handsfree respektive utan? Nästa vecka får jag min nya bil och kan väl då sprida lite ljus över detta om inte har någon info för jag är nyfiken!
Användarvisningsbild
av Johan023
Som jag skrev tidigare i denna tråd så förutsätter Volvo On Call en "vanlig" fast monterad telefon.
Volvo On Call har inget med Bluetooth att göra.
När du trycker på "On Call" knappen i bilen så ringer telefonen upp Volvos on Call Center.Sedan pratar du med dom via den inbyggda mikrofonen i bilen,ljudet från dom kommer i bilens högtalarsystem.

Vid kollision och nån av bilens airbags löst ut skickas per automatik bilens koordinater så att räddningstjänst kan skickas till rätt plats.
Användarvisningsbild
av Johan023
Bluetooth är en standard som tagits fram för trådlös kommunikation mellan olika enheter, som till exempel en mikrofon eller tangentbord och en dator.

Köper du Volvo On Call till din Volvo får du en telefonenhet installerad i bilen,det är exakt samma telefon som om du beställer fast monterad telefon,fast med skillnaden att du vid Volvo On Call beställning ej får någon sekretesslur.Detta gäller MY 11.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Johan023 skrev:Bluetooth är en standard som tagits fram för trådlös kommunikation mellan olika enheter, som till exempel en mikrofon eller tangentbord och en dator.

Köper du Volvo On Call till din Volvo får du en telefonenhet installerad i bilen,det är exakt samma telefon som om du beställer fast monterad telefon,fast med skillnaden att du vid Volvo On Call beställning ej får någon sekretesslur.Detta gäller MY 11.
Intressant, kostar skjortan att ringa egna samtal från VOC-telefonen antar jag :-)
Användarvisningsbild
av Momentum
Johan023 skrev:Bluetooth är en standard som tagits fram för trådlös kommunikation mellan olika enheter, som till exempel en mikrofon eller tangentbord och en dator.
Stämmer bra det
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bluetooth
Johan023 skrev: Köper du Volvo On Call till din Volvo får du en telefonenhet installerad i bilen,det är exakt samma telefon som om du beställer fast monterad telefon,fast med skillnaden att du vid Volvo On Call beställning ej får någon sekretesslur.Detta gäller MY 11.
Ja och det går att "kombineras med Bluetooth uppkoppling av mobiltelefon"

Alltså kan man använda sin "vanliga" handhållna lur tillsammans med bilens integrerade mikrofon samt att mute och ljud från högtalaren fungerar, om jag förstår korrekt

Volvo On Call är väl så att säga namnet på en tjänst, tillsammans med en fast monterad telefon, vilket gör att man kan ex fjärröppna bilens lås, få veta om bilen krockat osv
Bromsvätskan kommer inte fram

Man kan inte trampa "för djupt". Ko[…]

Jag har använt en vanlig 2 eller 3-armad fr&a[…]

Till powerflex behövs bara en större pol[…]

V60 sliter däck bak

Har en v60 CC awd'16. 23 tusen mil. Sliter d&au[…]