Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe64
v50tomaten skrev: tis 11 aug 2020, 08:11 Köpte en XC60 2017 igår, och så fort jag körde ut den började denna lampan lysa.
Under testkörningen sa skärmen att Service behövdes göras. De hade tydligen glömt släcka lampan.

När jag sedan köpte och körde ut den ur anläggningen började samma lampa lysa.
"Motorsystem - Service erfodras".

Körde tillbaka, de körde in den i deras garage. Tog en tur efteråt, allt tog kanske 20min.

När jag sedan tog över den och körde mot söderut tändes den inte igen. Något att vara orolig över?
Har 24mån garanti via svensk bilgaranti. :)
Om varningen inte kommer upp igen är väl allt ok med bilen.
Frågade du inte vad som var fel, och vad dom gorde åt det?
frippe64 skrev:
v50tomaten skrev: tis 11 aug 2020, 08:11 Köpte en XC60 2017 igår, och så fort jag körde ut den började denna lampan lysa.
Under testkörningen sa skärmen att Service behövdes göras. De hade tydligen glömt släcka lampan.

Körde tillbaka, de körde in den i deras garage. Tog en tur efteråt, allt tog kanske 20min.

När jag sedan tog över den och körde mot söderut tändes den inte igen. Något att vara orolig över?
Jo jag gjorde det, säljaren hade ingen aning med bad mig återvända så körde de in den i garaget och tog bort felmeddelandet med dator. Efter det har den inte dykt upp och de hade ingen aning varför den dök upp för service och allt var gjord. Så de sa att eftersom att jag bor i Stockholm och har garanti kan jag få det åtgärdat om det dyker upp igen.
av frippe64
v50tomaten skrev: tis 11 aug 2020, 10:28
frippe64 skrev:

Jo jag gjorde det, säljaren hade ingen aning med bad mig återvända så körde de in den i garaget och tog bort felmeddelandet med dator. Efter det har den inte dykt upp och de hade ingen aning varför den dök upp för service och allt var gjord. Så de sa att eftersom att jag bor i Stockholm och har garanti kan jag få det åtgärdat om det dyker upp igen.
Meddelandet indikerar ett fel, och har inget med ordinarie service att göra.
Har dom bara släckt det är det troligt att det kommer tillbaka. Låter oseriöst.
Användarvisningsbild
av v50tomaten
Ringde svensk bilgaranti och enligt dem så var det inget att bry sig om. De sa att ibland spökar det när bilen stått länge, och att jag kan vara lugn. Den har dock ej stått länge. Men felkoden har ej synts till sedan dess.
Användarvisningsbild
av v50tomaten
epostaren skrev:Svensk bilgaranti ska du inte räkna med att få någon hjälp av...
Ringde dem, och de sa att jag får stå för felsökningen själv om de inte hittar ett fel. Men var det något fel på turbon så var jag täckt enligt honom.
Men aa jag håller tummarna. Vill bara få det löst asap, då bilen känns orkeslös.

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]

Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i v&au[…]