- mån 21 jun 2010, 02:21
Men laminerade rutor sänker ju, enligt många på forumet, ljudnivån ordentligt och jag överväger att välja till det när jag snart ska byta... men kanske 4000 spänn i sjön då:(
Not om tidigare: dieslarna har mer isolering, men bara mot motorljud. Jag har aldrig hört talas om att en diesel har mer hjulhusisolering. /PH
Guligan skrev:Jag har en V70II 2,5FT -10, körde tidigare en V70II 2,5T -08. Upplevde ingen märkbar skillnad i ljudnivå efter bytet trots att den nya har högre utväxling samt laminerade rutor. Så kanske att det ligger något i det.Intressant! Jag tror inte att utväxlingen gör så stor skillnad eftersom den är, jämfört med andra bilar i klassen, MYCKET HÖG på MY08 och EXTREMT HÖG på MY10. Min varvar 3500 i 170. De flesta bensinbilar med stora motorer jag har haft, inkl Merca 500 och BMW 530, har varvat mer då trots automat. Din varvar sannolikt runt 3000 i 170.
Men laminerade rutor sänker ju, enligt många på forumet, ljudnivån ordentligt och jag överväger att välja till det när jag snart ska byta... men kanske 4000 spänn i sjön då:(
Not om tidigare: dieslarna har mer isolering, men bara mot motorljud. Jag har aldrig hört talas om att en diesel har mer hjulhusisolering. /PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24