- ons 16 jun 2010, 17:34
eheheh, shit vilket liv det blev :)))))))))))))
Ok, så här är det! (nu jädrar ska jag förklara ett o annat!) ;)
Enligt Assistans avtalet vi alla har (som har assistans dvs), så ska du få en motsvarande bil inom 24timmar om de inte kan åtgärda felet. Men det är ju en försäkring detta med assistans. Och där minnsan är jag personligen benhård! Motsvarande är motsvarande, inget i närheten. En vinter på julafton så lyckades jag peta loss backspegeln. Jag fick inte dit skiten, o frugan skulle iväg och började gnälla om att hon inte kan åka utan backspegeln, jag tänkte liksom julafton, vem fan hittar man på julafton... Jag ringde då till assistansen, killen som tog emot samtalet sa att de skulle köra min bil närmsta ÅF och vänta tills de öppnar för att åtgärda.. Jag tänkte liksom va fan, julafton, för en sådan liten grej, ska bilen stå utanför bilia typ i 4-5 dagar, då nämnde jag det här me motsvarande bil, och undrade hur han skulle ordna fram en motsvarande! Jo sa han, jag ska fixa det om du lägger på ngn gång.... :)))))))))))))))))) Då kom jag på hur löjlig jag egentligen var, bad om ursäkt, önskade god jul o bla bla bla, la på :)))))))))))
Jag tar för givet att jag får en lånebil, det är inget hymlande om det finns eller ej, jag SKA ha en lånebil om bilen måste vara inne hos bilia över natten. då är det Hertz som hyr ut bilen i max tre dagar, de får alltså tre dagar på sig o åtgärda, dock så ingår inge drivmedel. Bara bilen...
Jag tycker verkligen att det är på tiden att vi kunder beter oss som kunder o ställer krav. Man ska ta för givet då det gäller vissa saker. Näven på bordet bara. Jag har varit inne med min bil 8 gånger sedan leverans, det tycker jag är absurt! Man köper ju en NY BIL just av den här anledningen, "att slippa verkstadsbesök!". Jag ska även maila volvo och framföra mitt klagomål, antingen kan de börja bygga bilar som är färdiga vid leverans, eller sänka priset med typ 50tkr då bilarna inte är färdig utvecklade....
318ti -04-, S40i 170hkr -04-, V70 2.4T -00-, V70 2.5T -04-, Santa Fe 2.7 -06-, V70 II 2.5T -08-
Xc90 D5 -07-, V70 II 2.4D -10-, Saab 9-5 2.3t -04-, S80 D5 awd -08-