- mån 14 jun 2010, 09:23
Jag fick min V70 D3 för två veckor sedan och är mycket nöjd. :) Hög komfort, låg dieselförbrukning och god prestanda. Jag tycker att den utstrålar premium och genuin kvalitet. Vad jag saknar lite när det gäller V70:n är lite det som b la BMW m fl har, dvs innovativitet och high tec. Skulle gilla lite coola gadgets och funktioner. T ex BMW har solceller som laddar under dagen och hjälper till att hålla bilen sval. Jag jämför med min gamla Saab 9000 CD -91 som jag hade i början av seklet. Den var fullutrustad och hade i stort samma funktioner och innovativitet som jag har idag på min sprillans nya Volvo. Jag är inte jätteimpad av mina adaptiva strålkastare där Opel Insignas är fantastiska. Jag skulle helt enkelt vilja att Volvo snodde lite bra och tekniska lösningar från sina konkurrenter. Sedan skulle de paketera dem ihop med t ex Business Premium för att det inte skulle kosta skjortan. Fläska på i Business Premium med ett slags All Inclusive. Jag är trött att det ska kosta dyrt att lägga på minsta funktion som man ändå inte får tillbaka ekonomiskt när man säljer bilen.
Jag lämnade in den idag till BSR i Växjö för optimering och fick en Ford Fiesta att köra så länge. Hämtar V70:n igen i slutet av veckan förhoppningsvis.
Jag lämnade in den idag till BSR i Växjö för optimering och fick en Ford Fiesta att köra så länge. Hämtar V70:n igen i slutet av veckan förhoppningsvis.
Volvo XC60 FWD 2,4D D5 Momentum,Terra Bronze Metallic, ABL- Aktiva Xenonljus, Cassinifälg 17" Soft beige läder Prestige, City Safety System, Shimmer Graphite aluminium panelinlägg "En stor k*k är en klen tröst i en fattig familj."