Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
hogbergs skrev:ska prova och skicka några SMS under dagen och se om den svarar...
Hur har det gått? Fått liv i den??
av JimmyK
hogbergs skrev:Jag fick med ett extra liten instruktionsbok ang VOC och där står det hur man ska gå tillväga för att timerstyra värmaren med SMS, problemet är bara att när man följer instruktionerna så händer ingenting....Kan vara så att det tar några dar innan funktionen blir aktiverad ska prova och skicka några SMS under dagen och se om den svarar...

Enligt denna extra instruktionsbok ska det finnas en applikation som gör det enklare att skicka SMS på volvos hemsida, men den kan jag inte hitta..
Det är inte så att det är för varmt ute nu, därför som värmaren inte startar??
Användarvisningsbild
av philipsguy
JimmyK skrev:
hogbergs skrev:Jag fick med ett extra liten instruktionsbok ang VOC och där står det hur man ska gå tillväga för att timerstyra värmaren med SMS, problemet är bara att när man följer instruktionerna så händer ingenting....Kan vara så att det tar några dar innan funktionen blir aktiverad ska prova och skicka några SMS under dagen och se om den svarar...

Enligt denna extra instruktionsbok ska det finnas en applikation som gör det enklare att skicka SMS på volvos hemsida, men den kan jag inte hitta..
Det är inte så att det är för varmt ute nu, därför som värmaren inte startar??
Bra poäng, värmaren startar väl inte >10 grader!
av hogbergs
Nej än så länge ingen lycka med SMS-starten. Det där med att det är för varmt ute har jag också tänkt på (tror det är max +15), men tiduret borde ialla fall ta emot tidsinställningen som jag skickar om det skulle fungera korrekt..

Ska prata med återförsäljaren senare i veckan så ska vi se om dom kan få fram nån mer info från Volvo.
Användarvisningsbild
av philipsguy
hogbergs skrev:Nej än så länge ingen lycka med SMS-starten. Det där med att det är för varmt ute har jag också tänkt på (tror det är max +15), men tiduret borde ialla fall ta emot tidsinställningen som jag skickar om det skulle fungera korrekt..

Ska prata med återförsäljaren senare i veckan så ska vi se om dom kan få fram nån mer info från Volvo.
Du har en poäng, bilen kan ju inte veta hur varmt eller kallt det är om du 1200 programmerar in start klockan 0700... Vore obra om sms-programmerad tid inte framgår i instrumentpanelen.

Kanske är ditt VOC-abonnemang inte aktiverat? Om du skickar SMS:et med leveransrapport kommer det då någon rapport om att SMS:et levererats? Har du provat att ringa upp en VOC-operatör (obs jag menar inte SOS-samtal!) och funkade det?
av hogbergs
Jag aktiverade VOC när jag hämtade bilen och då ringde vi upp operatören genom bilen och angav den personliga koden...etc. Frågade operatören på VOC hur sms-tjänsten till värmaren ska fungera, men det visste dom inte och hade inte ansvar över eller.

Det kommer inget SMS tillbaks till telefonen överhuvudtaget.

Verkar som ingen riktigt vet vem som ska kunna denna funktion alla bara bollar vidare till nån annan.

Antar att det kommer lösa sig framöver, när fler o fler hämtar ut sina MY11 med VOC och vill veta hur det fungerar..
av Kluster
hogbergs skrev: Verkar som ingen riktigt vet vem som ska kunna denna funktion alla bara bollar vidare till nån annan.

Antar att det kommer lösa sig framöver, när fler o fler hämtar ut sina MY11 med VOC och vill veta hur det fungerar..
Visst, men det känns ju sjukt irriterande att man ska behöva vänta tills fler nybilsköpare av MY11 med VOC har hämtat ut sina bilar och börjar efterfråga information/support av tjänsten.

Ungefär som att ett kabeltvbolag skulle lansera en ny digitaltvbox men det finns ingen manual eller kunskap hos supporten...
av hogbergs
Håller med till fullo..såna här saker ska bara fungera

För tillfället har jag hellre tillgång till bilen än låter den stå hos återförsäljaren för felsökning, (vilket blir nästa steg om dom inte kommer fram till en lösning), men det har mer med årstiden att göra än att jag accepterar att det inte fungerar...Dom får veckan på sig att hitta en lösning, sen vill jag ha besked..
Användarvisningsbild
av Funk
SMS-tjänsten kommer att vara igång från den 23/6 då servern (Wireless Car) tas i bruk först då, mjukvara (java app) till telefoner kommer att vara tillgänglig ungefär samtidigt.

Denna info skall handlarna ha tillgång till sedan ett tag....

/Thomas
Användarvisningsbild
av poseidon
Kluster skrev:
hogbergs skrev: Ungefär som att ett kabeltvbolag skulle lansera en ny digitaltvbox men det finns ingen manual eller kunskap hos supporten...
Fast så gör de ju iofs.... Sällan telefonsupporten har någon detaljkunskap.
Volvo S80 Automat (Oljeläckage) !!

Hejsan gruppen / forumet. Jag ska försö[…]

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra al[…]

Bytt kamrem (Continental) på pärlan, […]

Fått de symptomen flera gånger är[…]