Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ronnbaeck
Får jag fråga hur många hästar och vrid du fick? och vad gick det hela på? (i pris alltså);D ..stort grattis till din d5 och bmw 525d dödare;D
av Bitez
Ronnbaeck skrev:Får jag fråga hur många hästar och vrid du fick? och vad gick det hela på? (i pris alltså);D ..stort grattis till din d5 och bmw 525d dödare;D

Jag frågade om siffrorna på hemsidan stämde med verkligheten och fick då förklaringen att de mäter ett visst antal bilar, och tar siffrorna för den som har minst kraft efter uppdateringen.. så därav är man garanterad kraften som står på hemsidan :)) (enligt dom)

så då har jag fått minst 217hp och 520Nm. Jag vet inte hur väl det här stämmer med verkligheten, men min bil har blivit en helt annan. Jag har inte vågat trycka plattan på mattan från stillestående, dock har jag testat i 2:a eller 3:e växeln, och det är en grymmmm skillnad... Jösses vad det går :)))))))))) (jämfört med orginal dvs..)
Användarvisningsbild
av ThomasT
Staffan001 skrev:Fick du någon maskinskadegaranti på köpet? Såg att de lämnade det till Volvo i vintras
Det lämnas givetvis ingen garanti, utan det tecknas en försäkring. Och i samband med ett evetuellt försäkrings ärende så kommer de slingra sig vilt kring alla de undantag som finns i försäkringen...

.
av Twendor
ThomasT skrev:
Staffan001 skrev:Fick du någon maskinskadegaranti på köpet? Såg att de lämnade det till Volvo i vintras
Det lämnas givetvis ingen garanti, utan det tecknas en försäkring. Och i samband med ett evetuellt försäkrings ärende så kommer de slingra sig vilt kring alla de undantag som finns i försäkringen...

.
http://sv.bsr.se/news/bsr-machine-insurance/
av Steff 99
ThomasT skrev:

.
Kan nog bli så, speciellt om vxlådan skulle ge upp...!!
av Bitez
Kluster skrev:....och kalaset kostade?

sorry, glömde svare på det, jag fick ju som sagt uppdateringen + sportfiltret = 7500kr.. klart godkänt.. :))))))
av Bitez
Hmm... jag förstår faktiskt inte vad de skulle göra för att "slingra sig ur". Allting står ju klart o tydligt. Om det uppstår en skada som kan härledas till trimmning, OCH fabrikant nekar ersättning just med hänvisning till uppgraderingen så ersätter de skadan. What's the problem????
av Bitez
Undanteagen i försäkringen är ju inte kryptiskt miniiiimi font på 47sidor.. utan en 10-12 punkter. De vill att man servar bilen som de rekommenrar, de vill inte att man tävlar, om man har trimmat tidigare, om bilen blir stulen, för slitage delar.. nämnd koppling, men det borde ju gemene man fatta att man inte kan propsa om kopplingen. Det beror ju helt o hållet på hur man kör med sin bil, jag har ju automat så jag skiter i det...

Vad jag minst förstår är denna misstro, nu skiter jag i vilket företag det är bsr eller ngn annan, om det står något på papper, och det just blir så som det står, varför ska man börja allting med misstro???

Min vänstra spegel vibrerar ytterst lite vid högre hastigheter, men det har blivit till en irritations moment hos mig, jag har varit inne för det, de har bytt spegelmotorn, men det slutade inte, det vibrerar fortfarande, då säger man på bilia att det är yttre åverkan.. Det är alltså mitt fel, jag eller någon annan har drämt till spegeln så den har blivit glapp, något sådant har ej inträffat vad jag vet, finns inga märken eller repor, men de vägrer, har säkert rätt också... så så mycket för de "pålitliga seriösa.."
av Bitez
JO, ännu en grej jag kom på nu lite i efterhand... Jag har skrivit och frågat här, jag har frågat runt bland kollegor-kamrater, har inte hittat en enda person som har råkat ut för tråkigheter i samband med trimmning. Så vad är problemet???? Personligen anser jag att polestar är rena skojjare, eller Volvo är ju rena ocker bolaget, ta ut nästan 10 000kr för kanppt någon effekt ökning! Men för många är det ok! Just för att volvo har polestar under sina vingar...

Om ingen, eller ytterst lite folk hade vänt sig till polestar hade de ökat på effekten en aning. Allt skriveri om emmissioner hit o dit o avgaser hej o hå... Läs på BSR's hemsida :)))

Jag har inga andelar hos BSR, jag har valt dom helt på mest valuta för pengarna!

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]