Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Håller med om att det känns klent med 20 kusar extra och 40 Nm till ett pris av nära niotusen. (D5)

Men man får dock en annan momentkurva, tidigare ingrepp och bättre gasrespons.

Skulle vara intressant att få testa innnan köp. Det blir ju lite grisen i säcken känsla annars. Först lägga ut niotusen och sedan få känna på "produkten".

Var kan jag testköra en D5 AWD aut 2010 med Polestar?

Undar nyfiken
Henry
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Bitez skrev:Jag undrar innerligt vilka som kommer o uppdatera sin 2.4D. Jag har ju väntat väldigt länge på denna lansering. Men shit va klent.. Rena bonnfångeriet detta. från 175hk -> 195hk. o till för ett pris på 10papp! Jösses.

Jag tror de riktiga vinnarna i hela polestar historien är de som har dieslar på 163hk. De får ju i.af riktigt med valuta för pengarna. Jag har även svårt för o tänka mig motivation om att lådan skulle lira bättre av uppdateringen, i proportion till priset dvs...

synd.. i.af synd för mig. Var ju givet annars med alla garantier o dyl :((((
Lungna ned dig och tänk efter. Volvo kommer aldrig att släppa ett Polestartrim som gör det billare än att köpa största motorn direkt, Inte innan motorn går ur produktion.

Tex gamla singel-turbo 2.4D kan du nu köpa polestar till som ger 205 hk, det skadar inte olvos affär eftersom den inte säljs/tillverkas mera,

Därför lyfts inte 175 mer än till 195 för att inte inkräkta på 205 hk D5.

Om du bara väntar tills volvo slutar sälja D5 205 om några år så kommer självklart polestar att släppa mer hk till 175 hk, kanske 215 hk.

Klart som krovspad ju......
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Emiljonsson7 skrev:Polestar sitter i en lite konstig sits i och med att de är så hårt knutna till Volvo. De kan ju inte trimma fritt utan gissar att de måste tänka på Volvos modellutbud.
Polestar trimmar inte ett skvatt, det är Volvo själva som tar fram den nya programvaran, Polestar sätter bara sitt klistermärke på lådan för att det ska se bra ut.
av Twendor
XC90_Executive skrev:Man vet att OM det kommer en exakt likadan bil till vänster vid ett rödljus så har man det lilla extra själv! :wink:
Får bare håpe at den andre bilen ikke har programvare fra noen andre. ??:-/
Da kan man bli realt frakjørt har jeg for meg.
Polestar har vel ikke økt topphastigheten? Men en del av de andre trimfirmaene øker vel til omtrent 250 km/h. :-)-)
Men møtes man på verkstedet, kan jo den med Polestar kreve garanti, mens den andre må betale.
av AndS
Har svårt att förstå den negativa kritiken mot Polestar! Köp Polestar om du vill ha mera hästkrafter och behålla garantier, mm.
Gillar man inte upplägget så är man "väl" fri att välja någon annan leverantör.
Det är ditt val. Jag valde Polestar och kan fortsätta köra min 2,4D, serva, uppgradera programvara utan att behöva fundera då den fungerar precis som en "standard" Volvo.
Så åter igen, gillar man det inte så finns det alternativ att välja.
av Twendor
AndS skrev:Har svårt att förstå den negativa kritiken mot Polestar! Köp Polestar om du vill ha mera hästkrafter och behålla garantier, mm.
Det är ditt val. Jag valde Polestar och kan fortsätta köra min 2,4D, serva, uppgradera programvara utan att behöva fundera då den fungerar precis som en "standard" Volvo.
Opplegget med Polestar er kjempebra. :-)-)
Et virkelig godt argument overfor frugan for å optimalisere sin egen bil, når Volvo gjør det selv.
Min lille kommentar til XC_90 Executive var bare et lite sleivspark. Da jeg har kjørt optimaliserte biler fra flere leverandører, og de fleste har ikke merket bilene sine med det, så man kan jo bli litt overrasket. :mrgreen:

Angående programvare og oppgraderinger så tror jeg dette går rimelig greit med andre leverandører enn Polestar også.
Har selv levert optimalisert bil(ikke Polestar) til Volvo, og den mottok fint den nye programvaren.
Venter i spenning på om Polestar vil utvide muligheten for at andre land også kan få gleden av en Polestar optimalisert bil, eller er dette forbeholdt Sverige?.
av AndS
Twendor skrev:
AndS skrev:Har svårt att förstå den negativa kritiken mot Polestar! Köp Polestar om du vill ha mera hästkrafter och behålla garantier, mm.
Opplegget med Polestar er kjempebra. :-)-)
Et virkelig godt argument overfor frugan for å optimalisere sin egen bil, når Volvo gjør det selv.
Min lille kommentar til XC_90 Executive var bare et lite sleivspark.
Det var ingen kommentar riktad till dig Twendor :wink: mera en allmän notering att det finns val på marknaden för den som inte är nöjd med t.ex. Polestars effektsiffror/pris.

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommendera[…]