Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På min V70 -02 fick man köpa ensats med ett relä och säkring sen välja vilken plats man satte blå kabel på i säkringsdosan på vänster sida bak i bilen. på dom andra har jag bett dom koppla färdigt när man köpt bilen farsan har samma på sin för han lånar mitt släp. jag har ett fogelstasläp i kopplinsdosan under släpet är blåkabel ledig därifrån kopplar man själv vidare till vad man vill ha har själv 2st arbetsbelysning så när backen läggs i tändsdom.
jo jag har då haft en bil så har 2st så nu farsan lika på sina hör på volvo får du se. vet ej hur det var på dom nya där bad jag dom göra det när jag beställde bilen på min V70 -02 fick jag veta det i efterhand så köpte själv satsen med relä och säkring. så har då kört så sen 02 på mina V70
så med andra ord så KAN man köra den 7 poliga fastän man har en säg t.e.x helt ny husvagn med 13 polig kontakt .... om man sätter adapter 7 polig till 13 polig och dessutom ser till att den blåa kabeln går till laddning eller konstantström :roll:

kanske i.o.f lika bra a tt köpa ett komplett kablage med 13 polig kontakt ... var mest intresserad om det funkar vettigt med 7 poligt med en modern husvagn :wink:
Monterar du en 13-polig så kan du ju mha adapter välja om du vill koppla till 7- eller 13-poligt släp, och då utnyttja all funktionalitet.

Varför ha 7-polig om man har möjlighet att välja?

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommendera[…]