Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Electric
Amli skrev:
Electric skrev:Grattis till bilbytet och hoppas du blir nöjd. Har själv idagarna beställt en V70 D5 AWD R-Design. Byggde den på volvos sida och blev så förälskad att jag tänkte "henne skall jag ha"! Nu har man 8 jobbiga veckor framför sig.
Klockren bil! När byggde du den på Volvos sida? Jag har provat sen uppgraderingen och D5 AWD går av någon anledning inte att bygga där :(
Vilken färg blev det?
Det blev Electric silver....Utan rails!
av Amli
fredrikwt skrev:jo om man väljer momentum först, eller summum o se går tillbaka till växellådorna... Med r-design gick det dock inte bygga sist
Tack. Har nog aldrig sett något mer ologiskt! Kan ju inte vara mening att det ska vara så.
Då är det med andra ord bara att lägga på 20K på en V70 D5 R-Design.
Electric skrev:
Det blev Electric silver....Utan rails!
:-)-)
av Electric
Tartryffel skrev:Säg det till nissarna i tråden om nya bygg-din-bil som tyckte den var bättre än den förra.
Volvos nya Bygg Bil funktion har klara brister. Priserna som anges stämmer inte riktigt mot den prislista som gäller.
Precis som nämndes går det t.ex inte få med AWD i byggprogrammet, men som sagt: lägg på motsvarande kostnad på byggd bil så behöver det inte bli något problem.
Just nu kraftiga kampanjer på AWD bilar. Tror jag gjorde ett klipp....
Användarvisningsbild
av Momentum
Electric skrev: Precis som nämndes går det t.ex inte få med AWD i byggprogrammet.
Går det visst det, välj först Momentum eller Summum och åtevänd till motoralterntivet, då kan man lägga till en AWD med Automat, superlogiskt
Electric skrev: Just nu kraftiga kampanjer på AWD bilar. Tror jag gjorde ett klipp....
Vad avser du då?
av Electric
Momentum skrev:
Electric skrev: Precis som nämndes går det t.ex inte få med AWD i byggprogrammet.
Går det visst det, välj först Momentum eller Summum och åtevänd till motoralterntivet, då kan man lägga till en AWD med Automat, superlogiskt
Electric skrev: Just nu kraftiga kampanjer på AWD bilar. Tror jag gjorde ett klipp....
Vad avser du då?
Har just beställt en D5 AWD R-Design för 385.000:- med en del options och paket. Ord.pris är 462.500:-
Hör med Volvohandlaren. Just nu är AWD billigare än utan. Låter konstigt men sant.
av Amli
Momentum skrev:
Ja, det är helt sjukt... Men det går inte med R-design, som vi diskuterade.
Användarvisningsbild
av opA
Tartryffel skrev:Inte det lättaste att få en rättvis bild på en röd bil men, here goes:

Bild

Bild
Ett par 19-20" på så är den klockrent snygg :-)-) ( även fast fälgarna du har nu är snygga med ! =) )
Användarvisningsbild
av Momentum
Electric skrev:[
Har just beställt en D5 AWD R-Design för 385.000:- med en del options och paket. Ord.pris är 462.500:-
Hör med Volvohandlaren. Just nu är AWD billigare än utan. Låter konstigt men sant.
Det börjar likna hemelektronik det här
Alltid ett bättre pris i nästa veckas annonsblad

Fick du också köpa paketen till "vrakpris" ?
http://volvotorget.se/v70/paket/
De ska ju bara gå att få till D3 motorn
Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

Tittar du på rätt givare i schemat? Ka[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]