Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Krollspell skrev:
Amli skrev:Nej, jag skojar inte. Och som XC90_executive förklarade så finns det tyligen inget R-design paket till S80. Utan bara ett sportpaket.
Men det är skönt att höra att det verkar gå att lösa ändå till V70. Tydligen bara Volvos hemsida som inte tillåter kombinationen T6 och R-design :???:
Förklara då vad som är skillnaden mellan dessa paket? På min ratt sitter emblemet "R-design", men det borde då stå "Sportpaket" alltså?
XC90_Executive förklarar ju skillnaden ovan. Det finns R-design ratt (samt alla andra R-design tillbehör du lagt till) till min XC70 oxå men inte är det en R-design modell för det. "Riktigt" R-design finns såvitt jag vet endast till alla utom C70, S80 och XC70.
Användarvisningsbild
av Krollspell
Amli skrev:
Krollspell skrev:
Amli skrev:Nej, jag skojar inte. Och som XC90_executive förklarade så finns det tyligen inget R-design paket till S80. Utan bara ett sportpaket.
Men det är skönt att höra att det verkar gå att lösa ändå till V70. Tydligen bara Volvos hemsida som inte tillåter kombinationen T6 och R-design :???:

Förklara då vad som är skillnaden mellan dessa paket? På min ratt sitter emblemet "R-design", men det borde då stå "Sportpaket" alltså?

XC90_Executive förklarar ju skillnaden ovan. Det finns R-design ratt (samt alla andra R-design tillbehör du lagt till) till min XC70 oxå men inte är det en R-design modell för det. "Riktigt" R-design finns såvitt jag vet endast till alla utom C70, S80 och XC70.

R design ratt? Det var ju ett helt paket.

Detta står i köpeavtalet så här: Dekorinlägg R-Design, Blå I-tavlor, Watch Dials, Läderkl sportratt, R-Design Logo, Sportchassi m nivåregl., Sportpedaler som R-Design, Textilmattor som R-Design, Vxlspaksknopp som R-Design,
av Amli
Krollspell skrev:
R design ratt? Det var ju ett helt paket?

Detta står i köpeavtalet så här: Dekorinlägg R-Design, Blå I-tavlor, Watch Dials, Läderkl sportratt, R-Design Logo, Sportchassi m nivåregl., Sportpedaler som R-Design, Textilmattor som R-Design, Vxlspaksknopp som R-Design,
Ja, ett sportpaket. Du har inga exteriöra paket, som riktiga R-design paket har. Jag är ledsen, du har ingen S80 R-design :wink:
Användarvisningsbild
av Krollspell
Amli skrev:
Krollspell skrev:
R design ratt? Det var ju ett helt paket?

Ja, ett sportpaket. Du har inga exteriöra paket, som riktiga R-design paket har. Jag är ledsen, du har ingen S80 R-design :wink:
Är inte minsta ledsen men tyckte och tycker att begreppet är en smula virrigt.
Användarvisningsbild
av na96gen
Men för att återgå till trådrubriken så går det inte att få det till en V70 T6, bara de övriga som inte har Summum std.
av Amli
na96gen skrev:Men för att återgå till trådrubriken så går det inte att få det till en V70 T6, bara de övriga som inte har Summum std.
Det var det jag misstänkte. Ytterst märkligt och mycket synd.
Användarvisningsbild
av na96gen
jag har också sett dem bla i Tyskland, men min lokala handlare kan iaf inte beställa eller fixa en R-Design till en T6:a. Men den är iof inte så stor. Så kommer t.ex stora Bilia så kanske generalagenten viker ner sig..

Har iof frågat Bilia Haga norra för typ ett år sedan men de kunde då bara hålla med att det märkligt nog inte gick att beställa. Men då var det MY09 som gällde..

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommendera[…]