Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är väl nu du skall lämna bilen till Bilia

När någon verkstad fått anmärkningar så kommer den "Firman" att göra allt för att "vända" denna trend och "återvinna" kunders förtroende Så efter att sådant här har upptäckts så Tror jag att oavsett branch så anstränger man sig utöver det vanliga för att INTE åka på en sådan sak igen För vem vet vi bilägare kanske kommer till "dom" nästa gång och då vill man inte vara med om samma sak

//Goose
gooose skrev:Det är väl nu du skall lämna bilen till Bilia

När någon verkstad fått anmärkningar så kommer den "Firman" att göra allt för att "vända" denna trend och "återvinna" kunders förtroende Så efter att sådant här har upptäckts så Tror jag att oavsett branch så anstränger man sig utöver det vanliga för att INTE åka på en sådan sak igen För vem vet vi bilägare kanske kommer till "dom" nästa gång och då vill man inte vara med om samma sak

//Goose
Om Bilias verkstäder är otroligt dåliga över hela landet vill jag inte påstå, men den största anläggningen i Göteborg är nog något av det sämsta jag råkat utför under alla år jag har haft kontakt med märkesverkstäder.
Mao totalt värdelösa, milt uttryckt.
Jag har till och med fått kommentarer det senaste, att man har missat och inte haft förmågan att fixa fel på grund av bristande produktkunskap.. :roll:
Frågan man kan ställa sig då är ...hur kan man ta ut 1500-2000kr/timman för inkompetenta tekniker och verkstadsledning......
Min mek ringde och kollade att jag inte "chippat" bilen innan han laddade i ny mjukvara.

Detta var 3000mila och jag hade inte bokat annat än det så det verkar som 2.0 är "standard" och man får be om 1.0 eler vad det nu kan heta.
av CDr
CarMan skrev:
CDr skrev:Har varit inne på service, (v70 my09 2.5ft) men hur ska man veta om man fått någon ny mjukvara på köpet.
Stod inget om ny mjukvara på jobbpapperet och ingen som sa något när jag hämtade bilen :?:
Står det på kvittot att du gjort en bas service, så har du fått mjukvara
Står det att du gjort en anpassad service så ahr du inte fått ny mjukvara
har du gjort den extra mellan servicen som etanolbilarna gör mellan vanliga servicarna så har du inte fått mjukvara (då denna ervice endast är et olje byte, då motor oljan inte håller hela service intervallen om bilen går på E85)
Du har rätt! uppgradering följer endast med bas service! jag gjorde mellan service.
Jag vill ju inte vänta 2 år för att få en ny uppgradering, så på fredag uppdaterar volvo mjukvaran för 263 kr :)

Ringde även 24 timmars supporten, men hon visste inte vad service 2.0 var för någoting och sa att någon mer kompetent än hon skulle ringa dagen efter.
Telefon suporten motsvarar den mekonomen gör reklam för = nån svarar i luren & sen talar dom om att nån annan ringer upp dan efter (då har suporten kontaktat lämplig verksta i närheten av dig)
av CDr
Det hade ju varit kul att få reda på vad som är nytt när man gör en mjukvaru uppdateringen :(

Men det är väl med volvos mjukvara som med korv, man har ingen aning va det är i dom :wink:
Henry_Fågeljazz skrev:Begreppet Service 2.0 verkar otydligt.

Har någon varit i kontakt med telefonsupporten? Vilken service och kompetens finns där?
Man ska ju kunna ringa dygnet runt årets alla dagar. Får alla volvoägare ringa dit?

/H
Lyfter tråden - kan vi draslutsatsen att service 2.0 pajar eventuella trimningar?
swemax skrev:Min mek ringde och kollade att jag inte "chippat" bilen innan han laddade i ny mjukvara.

Detta var 3000mila och jag hade inte bokat annat än det så det verkar som 2.0 är "standard" och man får be om 1.0 eler vad det nu kan heta.
Låt mig gissa att mekarna snart tröttnar på att ringa nästan alla Volvo-ägare - de som har diesel eller bensinturbo och kan ha optimerat bilen... /PH
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]